eirikJO Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg har et innloggings script v.h.a. sessions. Jeg har da: <? if($logged_in){ echo ' --Her vil jeg ha include scriptet-- '; else osv... ?> Dette er et include scriptet som Smidt ga meg i en tideligere i tråd. Jeg vil ha inn dette i det over. Dvs. at bare de som er logget inn, skal få se hva som står i include filene.. Går dette for dette? Eller jeg tankegangen min helt på jordet her nå?? Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 <?php if($logged_in) { include(); masse rart. kan inkludere filer også som ender på .php med skript inni. } else { echo "Du er ikke logget inn"; } ?> dette går flott Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Ok. For jeg har forsøkt dette: <? if($logged_in){ echo ' <? if (isset($_GET[\'side\'])) { $side = "sider/".$_GET[\'side\'].".inc"; if (is_file($side)) { @include($side); } else { @include(\'./sider/linker.inc\'); // Siden som hentes om filen ikke finnes. } } else { @include(\'./sider/linker.inc\'); // Siden som hentes om ingen side er spesifisert } ?> '; }else{ osv... Det funket ikke så bra.. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Ok. For jeg har forsøkt dette: <? if($logged_in){ echo ' <? if (isset($_GET[\'side\'])) { $side = "sider/".$_GET[\'side\'].".inc"; if (is_file($side)) { @include($side); } else { @include(\'./sider/linker.inc\'); // Siden som hentes om filen ikke finnes. } } else { @include(\'./sider/linker.inc\'); // Siden som hentes om ingen side er spesifisert } ?> '; }else{ osv... Det funket ikke så bra.. nei.... prøv dette: <?php if($logged_in){ if (isset($_GET[\'side\'])) { $side = "sider/".$_GET[\'side\'].".inc"; if (is_file($side)) { @include($side); } else { @include(\'./sider/linker.inc\'); // Siden som hentes om filen ikke finnes. } } else { @include(\'./sider/linker.inc\'); // Siden som hentes om ingen side er spesifisert } } else{ osv... } ?> Dette skal funke. echo bruker du bare om du skal skrive ut noe, ikke for å legge til script. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Aha.. det funket. Nå har jeg lært meg det også... Tusen takk Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Istedenfor å ha en @ foran alle funksjonene, kan du legge til følgende linje øverst i dokumentet. Da blir det enklere å debugge senere også (da er det nok å kommentere ut linjen): error_reporting(0); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå