Gå til innhold

Ekstern Harddisk bare piper

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en ekstern harddisk på 200Gb. Mens jeg en gang så på film så snublet en fyr i lendningen til strømmen og den koblet ut. Men etter det så funker den ikke. Hver gang jeg kobler i strømmen igjen så bare piper den. Noen som vet hva dette betyr? Er den helt ødelagt...? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, ja det kan jo hende det er det.. får prøve å sette den inn i pcen og se.. men kan en harddisk bli ødelagt av at strømmen ryker ? fordi den lager en sånn rar lyd (som om den henger seg opp) og piper når jeg nå setter i strømmen...

Er kanskje ikke akkurat som din situasjon, men jeg hadde en Maxtor disk som tok kvelden etter et strømbrudd. De neste dagene lagde den masse rare lyder og hadde lese/skrivefeil hele tiden.

Hm.. den signaturen din må da bryte en eller annen regel? :ermm:

Lenke til kommentar

wops.. var egentlig bare en test om den funka hadde problemer med å få den inn i ett annet forum. derfor testet jeg her :p menmen fjernet nå :p

over til saken.. tror faktisk det er en Maxtor jeg også har.. (har den ikke har akkurat nå, pga inget nett hjemme.. skal sjekke) men min vil jo ikke fungere i det heletatt da.. kanskje dette er ett vanlig problem ved strømbrudd hos disse harddiskene? :ermm:

Endret av tidyclown
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...