Gå til innhold

ny skjerm,hva skal jeg se etter?

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg en 19'' crt skjerm,og lurer på hva som er viktig å se etter?

Tittet litt på bruktmarkedet er på forumet,og så jo en del billig,men vil ikke ende opp med en skjerm av dårlig kvalitet.

Hvor mye må jeg bruke får å få en ålreit skjerm? og hva er viktig å se etter av spesifikasjoner?

Takk på forhånd for all hjelp.

Mvh Proppen

Videoannonse
Annonse

Ved kjøp av skjerm er det er en del som er litt viktig å se på:

-Produsent.

-Oppløsninger og hz.

-Om skjermen er fin og flat. ( avhengig av hvor mye cash du skal handle for. )

-Om skjermen gir bra og klare farger.

-TCO godkjennelse. ( Dette er de fleste i dag ).

-Vekt.

-Garantiordning.

To merker som absolutt er å anbefale er Viewsonic og Eizo. Disse to produsentene lager ekstremt bra skjermer. Også NEC og Sony kan sjekkes ut, disse skal også være veldig bra. :cool:

Viewsonic har forøvrig 3 års på-stedet garanti. :)

En skjerm som kan anbefales er:

http://www.databutikken.com/no/datasheet.php?artId=VSG90FBL

takk for tipset LioKaiser,jeg får se hva det blir til.

Jeg har ett spørsmål til,jeg snakket med en fyr,som nevnte at nye skjermer kommer med en annen tilkobling på pc'en,enn de gamle?? jeg kan bare bruke den gode gamle kontakten,med skruer,som du skrur til....husker ikke navnet på disse...

det jeg lurer på,hva heter disse nye kontaktene,og er det noe jeg må passe på,eller er det ikke særlig utbredt enda??

Mvh Proppen

Nye kontakter?

Har ikke jeg hørt noe om. Men mulig det at det finnes flere tilkoblingsmuligheter.

Du kan uansett være sikker på at du kan koble den nye skjermen til skjermkortet ditt uten problemer. :yes:

Det finnes spesielle skjermer som bare kan brukes på bestemte systemer, for eksempel SUN,s Sparc systemer. Men de fleste vanlige pc-skjermer kommer med en standard skjermkabel som passer til skjermkortet i en pc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...