Stringer Bell Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg har for tiden AMD XP 3000 og en GB ram, men jeg har bare dette lusne hovedkortet... Merker jeg stor ytelsesforskjell viss jeg bytter til et annet? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hiv inn et nForce2 ultrakort med SATA så det så... Du må nok bytte diskene til SATA også men det hjelper en del Lenke til kommentar
monstar Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Dette hovedkortet er bra. Et Abit AN7 med nforce2 og uguru. Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Dette hovedkortet er bra. Et Abit AN7 med nforce2 og uguru. Får jeg merkbar ytelsesforskjell viss jeg bytter til dette? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Dette hovedkortet er bra. Et Abit AN7 med nforce2 og uguru. Får jeg merkbar ytelsesforskjell viss jeg bytter til dette? Med SATAdisker og 200/FSB, ja..... Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Dette hovedkortet er bra. Et Abit AN7 med nforce2 og uguru. Får jeg merkbar ytelsesforskjell viss jeg bytter til dette? Med SATAdisker og 200/FSB, ja..... Uten SATA disker da? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jodå ! du vil nok merke litt bedre fart på sakene, men vil anbefale en SATAdisk til det HK Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Han MÅ vel ikke bytte til SATA disker vel ? regner med at han får med adapter\konverter SATA-->IDE. Lenke til kommentar
devo_thj Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 det hovedkortet takler såklart ide harddisker, hvis ikke blir det som om produsenten av det skyter seg selv i foten. overganger fra sata til ide tror jeg ikke finnes (ihvertfall ikke som en enkel liten plugg. kanskje som et eget kort eller noe sånt tull, uansett er det jo komplett toskete å gjøre det på den måten... ) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Han MÅ vel ikke bytte til SATA disker vel ? regner med at han får med adapter\konverter SATA-->IDE. Må vel ikke men ATA100 disk gir ikke mer fart med en SATAkonverter Byttet selv en uke siden fra ATA100 til SATAdisk og det merkes godt Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Det er ikke akurat mye og hente på en sata disk så lenge den er 7200 rpm. Ytelse forskjelen er minimal. http://www.hardware.no/tester/harddisk/sat...pata/index.html Endret 15. august 2004 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Sitat: Det er også slik at en del hovedkort har hatt problem med IDE-ytelsen, og dette er også noe som S-ATA kan gjøre noe med. Denne testen må kunne sees på som et særlig bevis på at et standard IDE-grensesnitt sliter med en del problemer som S-ATA ikke har. I enkelte situasjoner øker ytelsen betydelig ved bruk av S-ATA. Konklusjonen må bli at hvis du lurer på om du skal velge den gamle P-ATA-standarden eller den nye S-ATA, bør du ikke være i tvil: Gå for S-ATA! Sitat slutt http://www.hardware.no/tester/harddisk/sat...ata/index6.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå