Gå til innhold

OL-åpningen - for mye skryt

KS

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva dere syns men jeg syns ol-åpningen har fått ufortjent mye skryt.

Startet ganske storslått med 400 trommerspillere og ol-ringene som brant i vannet, men så var det resten da:

- Analogien men en liten pjokk i en båt skjønte jeg ikke og selv om jeg hadde skjønt ville det neppe vært mye show likevel, sondig og kjedelig var mitt inntrykk.

- Paraden som hadde figurer fra hele historien kunne vært intressant, de skal ha hinnør for at man kjent igjen enkelte av innslagene som motiver på div. kunst men det hele var jo veldig statisk, de kjørte jo bare rundt på disse flåtene og gjorde sine små innøvde beveglser.

- Lufta er for alle og det var en god ide å ta denne i bruk men når skuespillerne først var i lufta var det ikke mye som skjedde. De sto jo neten helt i ro og alle så jo vaierene de var festet med.

- Innmarsjen med 201 land gadd jeg ikke se på, så på en film i stedet som varte i halvannen time. Da jeg slo tilbake holdt de jaggu på ennå å marsjere inn. Kjempeglad for at jeg ikke så hele.

- Deretter var en det kar som løp rundt hele banen mens navnene på de forrige sommerlekene ble lest opp, hvor det dramtiske innslaget var at løperen stoppet helt opp da 1. og 2. verdenskrig ble nevnt (ja han stoppet helt opp!! Imponerende!!).

- Til slutt fikk toppene (presidentene for Hellas, IOC og Hellas OL-komite siden 15 minutter i rameplyset, ikke særlig spennende det heller. Særlig dårlig var talen til hun fra Hellas OL-komite som i sin tale tydeligvis hadde lagt til småpauser for å la jubelen dempe seg etter utsagn som "leve ol-lekene" men jubelen uteble.

Til og med fyrverkiet var ikke helt på høyden. Første gangen raketter ble tent frem og tilbake langs buen var det selfølgelig en wow-faktor men ellers ble det mye av det samme.

Terningskast 3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...