NiceGuy Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hei. Det er nå blitt reddet via scan på epost/maskin for meg med syv forsøk på tilsendt virus, på ET DØGN!! Kanskje alle skal ta en scan på sin maskin?? Det kan være påtide, så ormen kan stoppes. Det virker som om den utbrer seg raskt. Send gjerne mailer til de du kjenner om dette slik at andre slipper dette problemet. _________________ XP 1700+@1518Mhz Zalmann Cu vifte MSIK7T266 Pro2 ASUS V8200 T2 20 + 60 GB 60 GXP IBM 512 DDR ram Chieftech Dragoon Aopen 24/10/40 Samsung DVD Temp idle 27/32 og load 32/40,5 :wink: [ Denne Melding var redigert av: NiceGuy på 2002-04-30 22:26 ] Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hvorfor ikke bare bruke Netscape Messenger eller Eudora og la være å åpne vedlegg? Da er det latterlig enkelt å unngå mailvirus Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Jada, det er greit nok det. Jeg har selv ikke blitt infisert, men det er mange nok som har det. Mellom meldingen i går og til nå, så har det kommet ytterligere 4 meldinger fra "ukjente" som har inneholdt Klez viruset i .bat og .scr filer. Så det viser at det er mange nok som har fått viruset, og om alle ikke skal tenke lenger enn egen epost-kasse eller egen maskin så vil det florere med ormer og annet virus både på nettet og maskinene i Norge. Om man aldri skal åpne en vedlagt fil, selv fra en som man kjenner adressen til, så vil det i alle fall for meg bli kjedeligere med mailer. Men det går an å ha et oppdatert virusprogram som man kan scanne vedlegg med. Og selv om man kjenner folket, så er det mulig for viruser å generere en fil til en rekke kjente og ukjente mail-adresser, så sikker er man aldri. Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 ikke for å skuffe deg, men jeg tror du treffer litt feil med advarselen din. de fleste her inne har fått med seg at man ikke skal ta imot ting ifra fremmede over irc, icq, msn osv osv. i tillegg så åpner man heller ikke vedlegg sendt av fremmede. så langt har jeg vært infisert en gang (lifestages.txt.vbs noe sånt), og mottatt en mail med virus som vedlegg. grunnen til at jeg ikke åpnet, var nettopp fordi at jeg ikke kjente vedkommende. jeg sendte ham allikevel en mail, der han faktisk bekreftet at han hadde vært infisert. jeg håper at bevisstheten hos den jevne databruker har kommet opp på et såpass høyt nivå at man ikke åpner vedlegg, selv om man kjenner vedkommende med mindre avsender skriver hva innholdet i vedlegget er. *.bat *.scr *.com *.vsb osv osv går inn i katagorien autoslett, selv om det ikke har vært behov for å bruke dette ennå. takk skal du allikevel for en grei oppfordring Lenke til kommentar
ratrune Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Norton Antivirus 2002 fikser den biffen greit. Men det lønner seg å sende e-post til de du får infisert e-post av og si ifra. Det er eneste måten å stoppe viruset på. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Det er nok ikke så enkelt med dette viruset. Du er allerede infisert bare du ser på mailen, det er ingen vedlegg å åpne. Har hatt dritten selv, så nå har jeg installert norton antivirus :smile: Lenke til kommentar
TheLoco Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Ganske snedige måter å lure folk på oxo, fikk følgende mail: "Kaspersky give you the special W32.Elkern removal tools W32.Elkern is a special dangerous virus that can infect on Win98/Me/2000/XP. For more information,please visit http://www.Kaspersky.com " + et infisert vedelegg ved navn setup.exe Kaspersky er et seriøst antivirusfirma. Dette gir derfor mottakeren et intrykk av å være et antivirusprogram mens det er det stikk motsatte. Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Og der er det store delen kommer inn med virusprogram for de fleste. Har man ikke virusprogram kan Klez komme inn via nettleser som post. Det finnes flere varianter av Klez, men det er først og fremst H-versjonen som har fått størst oppmerksomhet de siste dagene. Denne kan spre seg både via åpne nettverkstasjoner og e-post. Og via icq adresser som den leter opp. Hos Symantec står det at mer enn 10 sites har denne virusen inne, som overføres direkte, og spredningen er høy. Skaden den gjør er medium, mens omfanget av spredningen er stigende. Men du har både H og E variant, som begge spres raskt, og kan utvikle en tredje variant på en eller annen måte. Det er Tools til å fjerne selve ormen på Symantec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå