Gå til innhold

Servicepack 2. Kommer ikke inn på internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SP2 Inneholder en flott liten funksjon som tar knekken på mange p2p programmer som for eksempel : Bittorrent, kazaa , emule etc...

Kommer ikke til å installere denne før noen har fått ordnet en ordentlig patch til sp2.

Edit:

Her er en link til en spansk side for di som kan spansk angående temaet : Her

PS : Ja , du bommet litt på forumet, burde vært inne på programvare/windows.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Mulig det, men jeg burde jo klare å komme inn på en vanlig side.

Prøvde å installere SP2 en gang til, men kom ikke inn da heller. SÅ avinstallerte å da kom jeg inn på internett, men windows update klarte den ikke.

Så nå har jeg sartet på nytt igjen, men dropper SP2 tror jeg.

Lenke til kommentar

hehe. dere må da bruke øya litt. Ikke fått med dere at SP2 legger inn en ny firewall som er påslått som default. Da må dere enten slå den av, eller så åpner dere de portene dere trenger for å komme på nett / få p2p programmene til å virke. værre er det ikke.

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
  Malvado skrev:
SP2 Inneholder en flott liten funksjon som tar knekken på mange p2p programmer som for eksempel : Bittorrent, kazaa , emule etc...

Kommer ikke til å installere denne før noen har fått ordnet en ordentlig patch til sp2.

Edit:

http://lvllord.de/4226fix/4226fix.htm

Lenke til kommentar
  Malvado skrev:

Edit:

Den tar ikke direkte "knekken" på P2P men bremser litt .

By design SP2 limits the number of simultaneous incomplete outbound TCP connection attempts. After the rate is reached, subsequent connection attempts are placed in a queue eventually to be resolved at a fixed rate.

Rumors are already around the internet that this slows down programs that open multiple TCP connections at once. Port scanners are a good example of this. Some P2P might be effect as well in theory.

Microsoft now will create a unique event log message with ID 4226 when this rate limiting occurs.

Har en fix "EvID4226Patch20c.exe" som øker

Current maximum concurrent half-open connections til 50 (fra 10)

Den patcher tcpip.sys og kan revertere tilbake til default .

http://members.lycos.co.uk/syar2003/amd/

** samme som høyttaler linker til **

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nå har jeg slått av firewallen i sp2 og huket av "I have firewall solution myself etc.."

Men likevel etter hver restart så dukker det opp melding at min pc kan være i fare....

fordi firewallen er slått av. Så jeg må huke av hver gang jeg restarter, at jeg har en firewall selv.... :mad:

edit: Fant ut at det er mulig å konfigurere security center til å ikke gi advarsler angående firewall/auto updates/antivirus :thumbup:

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar

Kjører SP2. Har kjørt det siden RC2 ble sluppet - for noen mnd siden. Har ikke hatt tilsvarende problemer og bruker ZoneAlarm i tillegg til Windows innebygde Firewall. Mye bedre på trådløst nett og slutt på Pop-ups. Kjører ikke Bittorrent på hovedmaskinen nei.

Lenke til kommentar

Selv om jeg har slått av firewallen i winxp sp2. Så kommer jeg ikke inn på internett.

2 gang jeg installert sp2 skrev jeg også nei på at maskina kke skulle få automatisk update og alt dette andre firewall osv. Ikke da heller kom jeg inn på internett.

Så dette problemet har ingenting å gjøre med p2p programmer.

Men kan det bli en konflikt mellom Norton Internet security 2003? Denne funker i alle fall helt håpløst etter at jeg oppdaterte Norton. Den slår seg ikke på når jeg er på internett med sp1 og man kan ikke høyreklikke på ikonet ved klokka. Den står bare til disable hele tiden. Så plutselig etter mange minutter kan den komme på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  Arve28 skrev:
Men kan det bli en konflikt mellom Norton Internet security 2003? Denne funker i alle fall helt håpløst etter at jeg oppdaterte Norton. Den slår seg ikke på når jeg er på internett med sp1 og man kan ikke høyreklikke på ikonet ved klokka. Den står bare til disable hele tiden. Så plutselig etter mange minutter kan den komme på.

NIS står på Microsofts liste over programmer som kan oppleve problemer. Har testet SP2 på en maskin på jobben, og der var det eneste problemet NIS 2003 og NIS 2004.

Lenke til kommentar

det var da veldig merkelig det da. kjører NIS 2003 ENG selv med SP2 installert i XP. har ikke noen problemer jeg. p2p programmer er heller ingen problemer med. joda, man må bruke øya litt å slå av firewallen, jeg installerte NIS 2003 før jeg installerte SP2 så klart å jeg fikk ingen problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...