Gå til innhold

Psdata publiserer deres egne produkttester

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror de blir "litt" innhabile når de skal teste sine egne produkter.

Helt klar er det en fare for det ja, men de kan jo ikke jukse for mye iallefall når de oppgir maskinvare, hvis ikke kan de få klager fra kunder som ikke får den ytelsen de er fårespeilt. Men det hadde jo vært fint om hardware kunne testet ett eller flere at produktene som psdata også har testet med lik maskinvare for å se om resultatene blir like.

Lenke til kommentar

Unnskyld meg men tror dere ikke at teknikerne der inne er litt mer grepa enn skoleungdommene på HW?

Tror forresten heller ikke HW tester om ting er kompatible. De tester produktet...ikke en gitt sammensetting...

I testrapportene på forumet til PS, så er det jo satt opp specs som er testet...

Har mer tro på dem enn HW...men det er meg...

Endret av Schaeffer
Lenke til kommentar

Dere her på formuet er så kritiske, synes dette er flott gjort av psdata jeg!

Jeg handler ganske mye fra psdata, ettersom jeg er bedriftskunde der. De har faktisk 2 personer som er ansatt bare for og sjekke ny hardware. Med bedriftspriser så er de også veldig mye billigere en for eks. Komplett som er deres hovedkonkurent...

Så det er jo bare helt kurant at de oppgir resultatene og kommentarer fra testingen.

(Ps er ikke ansatt av psdata, hvis noen skulle finne på og tenke noe sånt...) :roll:

/cyrus

Lenke til kommentar
Unnskyld meg men tror dere ikke at teknikerne der inne er litt mer grepa enn skoleungdommene på HW?

Tror forresten heller ikke HW tester om ting er kompatible. De tester produktet...ikke en gitt sammensetting...

I testrapportene på forumet til PS, så er det jo satt opp specs som er testet...

Har mer tro på dem enn HW...men det er meg...

Schaeffer, det gjøres herved oppmerksom på at HW.no består av litt mer enn "bare" skoleungdommer. Dessuten kan skoleungdom ofte sitte inne med ekstremt gode kunnskaper de også :)

Forresten postes Schaeffer sine innlegg fra samme IP-adresse som en konto ved navn PSData. Et sammentreff?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at dette skal være noe problem, det står jo svart på hvit at dette er gjort av PSData testavd.

Dette er vel en av de smarteste tingene en norsk web shop har gjort på lenge.

Og dette er jo ment som en hjelp til de som ikke er veldig oppdatert på alt innen data men som vil ha ting til å fungere med en gang.

Genialt av PSData, håper de andre følger etter. :thumbup:

Lenke til kommentar

Disse testene lages for å vise hva de har brukt når de tester det. Ikke for å brife med at deres produkter er best. Hvis man har problemer med ett HK så er det jo greit å kunne ta en titt på PSData sine sider å se om de har testet det, å hva slags HW de har testet det med.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Poenget er at PS skal selge hardwaren også.

Psdata tjener jo ikke noe på selge noe som ikke virker sammen, da får de det jo bare i retur....

/cyrus

Lenke til kommentar
Dessuten kan skoleungdom ofte sitte inne med ekstremt gode kunnskaper de også :)

Det er ikke tull engang. Jeg lar meg ofte imponere av kunnskapsnivået på mange her inne :)

Ellers er jeg ikke sikker på at det er ille at PSData har sine egne tester, men jeg håper jo at de også linker til andre uavhengige så man kan få ett bredere grunnlag.

Lenke til kommentar
Dessuten kan skoleungdom ofte sitte inne med ekstremt gode kunnskaper de også :)

Det er ikke tull engang. Jeg lar meg ofte imponere av kunnskapsnivået på mange her inne :)

Ellers er jeg ikke sikker på at det er ille at PSData har sine egne tester, men jeg håper jo at de også linker til andre uavhengige så man kan få ett bredere grunnlag.

Det er greit med uavhengige tester, men problemet med disse er at de nesten ikke er til å oppdrive på nettet mer.

Eks. Et nettsted tester et hovedkort fra en av de 4 store produsentene og HK er raskt har mange tilleggsprodukter men det har mangler og er ikke 100% stabilt. Istedenfor å slakte dette HK og si til sine lesere at de bør styre unna dette produktet så prøver de alltid å belyse produktes beste side og allt det andre blir fixet med neste bios. (Hastverk og dårlig design bør kastes i søppla mener nå jeg)

De store data sidene på nettet er altfor opptatt av fart (overklokking) og for lite opptatt av om produktet fungere som de skal.

Mye av dette er våres feil da vi som lesere av siden får det vi vil ha.

Jeg har ihverfalll sluttet med å følge rådene disse websiden gir og isteden sjekker hva andre brukere sier om produktet på forum, da får jeg ihvertfall et mye mere nyansert bilde av produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...