Gå til innhold

Gainward 6800ultra takler ikke 1600x1200

kasol

Anbefalte innlegg

Halo,

Jeg spiller BF og BFV og har kjøptg meg ny pc for å spille dette.

Grisa til med Gainward 6800 ultra for å spille 1600x1200 på 20" LCD.

AMD3500+ og 2 gig med ram.

Dette funker ikke BF i 1600x1200 og bildet "fryser". Det går ok på lavere oppløsning.

Har den nyeste nvidia driveren for XP

Direct 9.0c

Hva er galt ?

Takler ikke nvidia 1600x1200 ?

Jeg har ett Sapphire 9800pro 128 mb som takler 1600x1200 fint på en pentium 2.5 ghz.

Forstår ingenting

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel oppdatert spelet til den nyaste patchen?

Sann elles kan eg seie at BF har hatt rare feil før. Eg rår deg til å prøve eit anna spel av nyare dato. Og deretter prøve med høg oppløsning. Du kan prøve å laste ned ein demo av ditt val på www.megagames.com. (om du absolutt ikkje har noko anna spel, eller vil kjøpe eit)

Støtter LCD skjermen så stor oppløsning? Min 19" støtter maks 1200*1024

Du kan prøve å laste ned nyaste drivera til dei andre komponentane dine. Om det går. Der kan eg dessverre ikkje hjelpe deg.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

Jeg forventer at ett kort virker når jeg jeg kjøper det. jeg er plug and play menneske og kan ikke bruker dagesvis på å finetune ting. Noe er fundamentalt galt. Fikk 1680 på 3dmark03. Det er en flaskehals ett sted. Ett sted stopper det opp.

Så alt funker bra på maskina, internett etc. Begge spilla funker i lavere oppløsning uten problemer men den streiker under "stress". Når jeg kjørte 3dmark så hadde jeg fet fps helt til bilde "frøys" så fet fps. Snittet blir jo sykt dårlig da :mad: og score på 3mark går i dass.

Har tatt av dekselet på pc'n og kortet er kaldt.

Endret av kasol
Lenke til kommentar

12159 Zalman CPU Vifte Socket A/478/754 CNPS7000A-CU CNPS7000A-Cu

11289 Western Digital Raptor 74GB S-ATA WD740GD 8MB cache 10000RPM

13148 AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED ADA3500AWBOX Socket 939 512KB cache

13260 NEC DVD-brenner ND-2510 bulk, intern 8X dual layer hvit, bulk

13004 OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum OCZ4661024EBDCPE-K PC-3700 2x512MB (3-3-2-8) 466MHz.

13162 Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 GA-K8NSNXP-939 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/

Kabinett: Lian Li Tower

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC73SL

Strømforsyning: MIST 550W

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST550ADP

Hodetelefoner:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SHPC155USB

Komplett:

Grafikkort: Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB GS

Lenke til kommentar

Okay. Du er sikker på at du har fått lagt inn alt av drivere til HK kortet ditt? Dette er viktig. Var en her som klagde noe fryktlig over dårlig ytelse, å han hadde glemt noen drivere til HK sitt. Nyeste driver til Skjermkortet er også viktig. Hvis det fremdeles ikke hjelper, så spør igjen. Da kan det være vi må oppdatere biosen din på 6800 kortet. Har vært litt problemer med de, men trodde det var fikset nå.

Lenke til kommentar
Okay. Du er sikker på at du har fått lagt inn alt av drivere til HK kortet ditt? Dette er viktig. Var en her som klagde noe fryktlig over dårlig ytelse, å han hadde glemt noen drivere til HK sitt. Nyeste driver til Skjermkortet er også viktig. Hvis det fremdeles ikke hjelper, så spør igjen. Da kan det være vi må oppdatere biosen din på 6800 kortet. Har vært litt problemer med de, men trodde det var fikset nå.

har innstallert nyeste drivere til hk trodde det var problement først.

Har gjort følgende:

1. Innstalert nyeste nvidia drivere til hk Kunne ikke spile noe overhodet. Alt låste seg.

2. innstalerte nyeste nvidia skjermkort drivere - det hjalp nå kan jeg spille i lavere enn 1600x1200

3. innstalerte nyeste direct 9.0c ingen forskjell

4. 3dmark viste elendig ytelse

Har ikke oppdatert bios til skjermkortet

Edit. når alt funker er grafikken råbra :w00t:

Endret av kasol
Lenke til kommentar

En ting til jeg ser mange 6800 kort har problemer med er dette. De har forskjellige MHz på 2D å 3D. Ved å sett disse til like verdier så funker det bra. Prøv det

Kjør denne.

Gå inn i properties til skjermkortet,å gå på advanced så skal det være ett nytt valg som heter clockfrequencies eller noe sånt. Sett 2D å 3D til like hastigheter å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
En ting til jeg ser mange 6800 kort har problemer med er dette. De har forskjellige MHz på 2D å 3D. Ved å sett disse til like verdier så funker det bra. Prøv det

Kjør denne.

Gå inn i properties til skjermkortet,å gå på advanced så skal det være ett nytt valg som heter clockfrequencies eller noe sånt. Sett 2D å 3D til like hastigheter å se om det hjelper.

det har jeg også prøvd :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...