Gå til innhold

NoiseControl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veit ikke hvordan NoiseControll funker men på en steingammel PSU jeg har er det en liten brikke på ca 2x2cm som inneholder alt du trenger for trinnfri, automatisk viftestyring. Skal prøve og se om jeg får lagt ut skjema for denne en gang...

Lenke til kommentar

hvor mye de demper lyden i desibel vet jeg ikke, men det hjelper MYE. Jeg kjøpte fulltower + noisecontrol PSU og det hjelper betraktelig. I tillegg satt jeg inn novibes på harddiskene mine samtidig.

For 3-4 uker siden kjøpte jeg en "whisperbox" til å ha bakpå kabinettet, og det hjalp enda mer. Temperaturen gikk ned 1-2 grader i kassa og på cpu'en, og støyen ble enda mindre.

Om det er verdt det er en annen sak. Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg kanskje nøyd meg med en billigere PSU, men ellers ville jeg ikke vært foruten.

bertie

Lenke til kommentar

NoVibes drevrammene er nok til å stole på jo. Har hatt min lenge, flere monteringer og demonteringer, ingen problemer. Gummistrikkene forblir faste og sterke. Hjelper kolossalt på støyen, dersom støynivået ellers i maskina di er lavt.

Lenke til kommentar

novibes er hvertfall ikke å undervurdere, for det hjelper "bigtime" for vibrasjoner, og det er det endel av i en harddisk. Men det er flere som har lagd egne slike også(bare å søke litt på forumet) så det kan du jo ta etterhvert. "Gummistrikkene" er stabile, det er det ingen fare med.

Hvis jeg skulle foreslått noe, så måtte det være å kjøpe det kabinettet i sort og sølv på microplex. De hadde ikke inne det sist gang jeg så, og når jeg kjøpte mitt "standardfargede" var det ikke noe annet.

Uansett tror jeg du vil bli fornøyd.

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...