jaha Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) lurte på om dere hadde noen tips om hvordan jeg kan få ei ganske så stille maskin jeg.. Min bråker såpass at jeg klarer nesten ikke sove når den er på så da undret jeg på hva dere tror jeg skal gjøre for å få mindre støy. Har 4 kabinettvifter nå, og de må jeg ha. men kanskje finne meg noen stillere vifter? alle forslag mottas med takk Endret 15. august 2004 av jaha Lenke til kommentar
Malaco Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 men kanskje finne meg noen stillere vifter? Ryktes du har rett Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 - Viftestyring - Kabinett som ikke støyer - Stille vifter - (Vannkjøling?) Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Modde inn 120mm vifter er smart. Du må finne ut hva som bråker mest, ganske sannsynlig cpu-vifta. Endret 15. august 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Modde inn 120mm vifter er smart. Du må finne ut hva som bråker mest, ganske sannsynlig cpu-vifta. Word. Om ikke, så følg lista til godeste ^Th0mas^. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Prøv med lit lavere spenning på viftene (lavere hastighet) Lenke til kommentar
ersa Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg hadde for en stund siden en maskin som bråkte som et fly Jeg byttet alt av vifter til noen som ikke skulle bråke... den bråkte like ille Så gikk den eldste harddisken og den ble stille Sjekk harddisken(e) før du gjør noe Lenke til kommentar
jaha Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 viftestyring har jeg.. skulle vel bare mangle med 2 stk 80mm delta vifter. også har jeg 3stk WD-HDD som bråker ganske bra tror jeg. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 viftestyring har jeg.. skulle vel bare mangle med 2 stk 80mm delta vifter.også har jeg 3stk WD-HDD som bråker ganske bra tror jeg. du ber jo om bråk da synes PC'n min bråker, har vannkjøling, noen få kabinett vifter (med viftestying) jeg hører bare HDD'ene (seagate) Lenke til kommentar
jaha Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 hva med støydempings-matter? hjelper det egentlig? Lenke til kommentar
shebban Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Først må du finne ut hva som støyer! Om det er hardiskene så kan du prøve å henge dem opp i strikk slik at vibrasjoner ikke forplanter seg til kabinettet. Finn ut om det er luft båren støy eller vibrasjoner i kabinettet som lager lyd.. For å dempe dette med dempings matrial kan du bruke asfalt plater om det er vibrasjoner i kabinettet eller tykke skum plater om det er luft båren støy. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hva med å poste i rett kategori? *Hint*Støydemping*Hint* Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Eldre WD-disker har en tendens til å hvine noe helt avsindig, så de er det første du bør bytte ut. For å sjekke om det virkelig er dem, lukk alle programmer som bruker harddisken(e) (DC, Azureus, defrag, etc.), stikk inn i control panel -> power options og sett harddiskene til å slå seg av etter 3 minutter. Vent 3 minutter. Blir det deretter øredøvende stillhet i rommet, har du funnet synderen. Bytt ut med Seagate- eller Samsung-disker. Er det derimot viftene som støyer (stopp dem ved å holde en finger borti bladene), bytter du dem ut med vifter som er mer stillegående, evt. kjører dem på 5/7V istedenfor 12V. Sjekk også viften(e) i strømforsyningen, mange glemmer disse. Chipset-vifter er vanligvis ganske små, og kan bråke en del. Disse kan med fordel byttes ut med passive kjølere. Skjermkortvifter har også en tendens til å bråke, stort sett pga dårlige og små vifter. Disse kan du lett plukke av og bytte ut med en 80mm vifte som du stripser fast til skjermkortet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Veldig fin oversikt psilocybe. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 De kaller meg ikke Jørgen "flink med støydemping av bråkete PC'er" Sørheim for ingenting. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 De kaller meg ikke Jørgen "flink med støydemping av bråkete PC'er" Sørheim for ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå