Atpn Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Altså: jeg er på jakt etter en ny mobil (er vel på tide å skifte ut min trofaste Siemens A35 eller hva?). Mobilen bør i første rekke tåle litt og utenom selvsagte funksjoner som sms og mulighet for å ringe trenger jeg kalender, kalkulator, mms, gprs, wap (wap og gprs henger vel sammen?), email klient, en større fargeskjerm (helst 65000 farger eller oppover), kamera (ikke dødlig nødvendig, men det er da morsomt å ha det iallfall) og triband. Tror det var det meste jeg må ha. Batterilevetiden bryr jeg meg mildt sagt lite om så lenge den overlever vanlig bruk i 2 dager uten at den trenger å lades. Med vanlig bruk mener jeg bare la den ligge i lomma i 2 dager og motta noen samtaler pluss sende/motta noen sms og mms. Noen ting jeg gjerne vil ha, men som ikke er et must er bluetooth, infrarød port, polyfoniske ringetoner og java. Prislappen bør legge seg pent under 3500kr. Den mobilen jeg ser for meg er en Siemens M65, men bare sånn for sikkerhetskyld så vil jeg se om det finnes noen andre aktuelle mobiler. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Den eneste robuste telefonen med stor skjerm er Siemens M65.. Så du har ikke noe valg Den er også et meget godt valg Endret 15. august 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Eneste robuste mobilen som oppfyller dine krav er Siemens M65. Det finnes jo en robust mobil til, det er Nokia 5140, men den har ikke stor skjerm, ikke over 65k fargeskjerm. Ellers har den samme funksjoner som M65, bare at N5140 har GPS/kompass funskjon og M65 har noe som hete bike-o-meter. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Nei, den ser da absolutt ut som et godt valg. Men en ting lurer jeg litt på. Følger det med noen kabel for overføring mellom mobil og pc? hvis ikke, hvordan får man da overført bilder til pc? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Nei, den ser da absolutt ut som et godt valg. Men en ting lurer jeg litt på. Følger det med noen kabel for overføring mellom mobil og pc? hvis ikke, hvordan får man da overført bilder til pc? Jeg har lest amobils test av M65 og det følger visst ikke med datakabel. Den har jo IR, så kan jo kjøpe en slik Sunsway USB IrDA Dongle Infrared Adapter USB Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Eneste robuste mobilen som oppfyller dine krav er Siemens M65. Det finnes jo en robust mobil til, det er Nokia 5140, men den har ikke stor skjerm, ikke over 65k fargeskjerm. Ellers har den samme funksjoner som M65, bare at N5140 har GPS/kompass funskjon og M65 har noe som hete bike-o-meter. Nokia 5140 er rimlig uaktuell pga skjermen som både har for lite farger for meg og er alt for liten. Valget er vel rimlig klart da ser det ut som Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Nei, den ser da absolutt ut som et godt valg. Men en ting lurer jeg litt på. Følger det med noen kabel for overføring mellom mobil og pc? hvis ikke, hvordan får man da overført bilder til pc? Jeg har lest amobils test av M65 og det følger visst ikke med datakabel. Den har jo IR, så kan jo kjøpe en slik Sunsway USB IrDA Dongle Infrared Adapter USB Ja, det kan jo fungere. Edit: hvordan er rekkevidden på noe slikt da? Må jeg plasserer mobilen rett forran den? Endret 15. august 2004 av Atpn Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Vil berre fort fortelle at min Nokia 3310 er ein av dei mest robuste og gode telefoner.. Derimot har den ikkje 65k farger, kamera, wap, gprs osv.. Men, eg trur den tåler alt.. Kasta mobilen ned trappa ein gang, den overlevde sjølvsagt, stod på wakeboard med mobilen i lomma (uten at eg visste det, sjølvsagt) og den overlevde.. Kjøpte meg ein Sony ericsson t68i, tok meg to veker før den blei øydelagt, mista den i golvet(ca ein meter).. Så einaste eg vil sei er: Kjøp deg ein brukt mobil, som er fra før 2000 Lykke til med robust-telefon finning osv :-) Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Edit: hvordan er rekkevidden på noe slikt da? Må jeg plasserer mobilen rett forran den? Ja, du må plassere mobilen svært nære IR adapteren, men følger visst med en USB kabel slik at du kan ha IR adapteren nær deg på bordet. Offtopic: Denethor:Jeg vet at Nokia 33x0 tåler svært mye.Hadde en selv, tålt ca 1000 gang nedi bakken og i fukt. Og den fungerer som ny enda Endret 15. august 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå