Gå til innhold

innstallere os på sata disk via usb floppy! HJELP

Anbefalte innlegg

vet ikke helt om denne tråden passer her, men prøver meg uansett, fant ikke et bedre sted å spørre :blush:

men uansett til saken.

jeg skal snart få meg ny pc, og denne gangen skal jeg sørge for å legge inn os på sata disk. skulle egentlig gjøre det med den pcen jeg sitter på nå og, men av en eller annen grunn virker ikke floppyen min, så har aldri helt fått gjort det der :/ trenger jo som kjent floppy for å legge inn sata drivererne mens man innstallerer så windows finner selve disken min. og nå som jeg snart skal bestille ny pc. da trenger jeg en ny floppy i tilfelle, og jeg vil veldig gjerne ha en ekstern usb floppy disk, men vil den virke når jeg skal legge inn os på sata via bios?

trenger virkelig hjelp med dette, takker for alle kloke svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

regner med det fungerer greit. Med nye hovedkort kan du velge å boote fra nær sagt hva som helst (innenfor dataverdenen :-) )

Jeg VET det ikke 100%, men det bør stå i manualen til hovedkortet du skal ha. Hvis du ikke vet hvilket hovedkort du skal ha, så kan du jo sjekke det før du kjøper.

bertie

Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet noen annen måte å løse dette på enn å koble til en diskettstasjon under installeringen av Windows. Når jeg skal legge inn drivere til SATA-kontrolleren får jeg ingen andre valg enn å hente drivere fra A:

Dersom det finnes en annen løsning, er jeg også veldig interessert i å få høre om det!

XenZor

Lenke til kommentar

Fikk en gang spørsmål av WinXP-installasjonen å installere windows på en USB-pen (med 64MB lagringsplass!), men den kom ikke opp med noen stasjonsbokstav så vidt jeg husker.. Ser derfor ikke at en USB-floppy kommer opp som stasjon A i installasjonen, men jeg kan ta feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...