Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tonnevis med virus!

Anbefalte innlegg

Det har holdt på noen uker nå. "klezviruset" som jeg har sett noen kaller det.

Sikkert det samme jeg får annenhver dag

Tror det heter "w32 klez@gmm" sånn circa.

Av og til kommer tre fire fem mail samtidig med dette. Filene har som regel noen øst-eurpeisk klingene navn, som "novroski" o.l.

(Nav 2002 tar det greit ..men hva hvis en ikke hadde noe som tok det?)

Er dette "normalt" , hva er det egentlig som skjer..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått et par av disse med "Darlig" ol. i subjektet men det står ingenting i dem. Det er heller ikke noen vedlegg. Kjører Norton 2001, helt updata og enablet autoprotect, men det kommer ingen virusvarsel. Kan dem ha sneket seg forbi? Jeg mener, kan man få viruset når det ikke er noen vedlegg?

Skulle ikke tro det...

Lenke til kommentar

Man trenger vel ikke akkurat noe virusprogram for å oppdage det er noe muffens med "Please open this file..."-mailer med en kjørbar fil som vedlegg.

Å bruke et annet mailprogram enn MS Outlook/Outlook Express beskytter også mot 99% av alle virus. :smile:

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-30 23:58, LeD skrev:

Å bruke et annet mailprogram enn MS Outlook/Outlook Express beskytter også mot 99% av alle virus. :smile:

Man kan også løse PEBCAC-problemet - det er det største!

Har bestandig brukt OE/O og aldri fått virus.

Lenke til kommentar

Hei J.A.

takk for opplysningen og henvisningen. Der står jo svaret ..det har herjet nettet i ukevis dette viruset, og at man skal ha vært heldig for å unngå det.

Vel, jeg fikk to nye i dag..

Nav 2002 reagerer som sagt momentant på disse mailene, så snart musen berører dem, og isolerer filen.

Men ..hvis en ikke har et virus-program, og man hadde latt være å åpne disse mailene, og bare slattet dem(totalt) hver gang, hadde de infisert da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...