Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei skal ha pc til 20000. kan noen med erfaring, være snille å sette opp to pcer for meg? den ene SKAL ha pci express. den andre trenger ikke å ha pci express. men begge pcene skal ha en hdd som kjører på 10000 rpm ala raptor etlant :)

pcen skal mainly brukes til gaming :p jeg har mus, tastatur, hdd'er i massevis, psu, kabinett og lydkort. så hvis noen kan sette opp to pcer for meg(dvs hk, cpu, ram, gfx kort, dvd brenner, cd brenner og floppy disk(ja trenger dette for å få lagt inn os på sata disken) ev. en usb floppy hvis det går ann å legge inn os på sata disk via den(må antageligvis inn med floppy med driver for sata)

takker for alle vise svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 256GB,SATA,GbLAN,ATX,Dual-CH DDR

2xWestern Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Corsair TWINX1024-4400 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-4400 DIMMs

Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT, VIVO, Full-Retail

=16.343,- hos komplett, men kjøp gjerne hos noen andre hvis du foretrekker. Sjekk at HK har raid (ellers er det ikke mye poeng i to disker), sjekk også at minnet funker med HK, har vært noen problemer med A64 og minne.

Brenner/DVD/floppy finner du selv innenfor prisrammen. Velg gjerne annet 939 HK hvis du er ute etter spesielt integrert utstyr.

PCI express innebærer Intel oppsett, tror ikke du vil få så bra ytelse i spill for noe Intel oppsett, med mindre du kjøler ned CPU med flytende nitrogen.

Lenke til kommentar

vel ser ikke dumt ut det der i det hele tatt, men noe som overasker meg er at ingen som jeg har snakket med er noe særlig begeistret for verken pci express eller ddr2? for min del så er drømmen helt klart hk med pci express og et dual 1024 ddr2 ram :love:

og når det gjelder amd så er jeg som tvilsom til det :/ hadde det før og det var mer enn crap :no: men dog amd 64 er jo det nye innen amd. men problemet er jo det at da må jeg kjøpe meg windows xp 64 noe jeg ikke har penger til :( og alle jeg kjenner som kan få tak i det til meg, er desverre flyttet på hybel og div. :ermm:

men hva det anngår ren cpu ytelse, så er det ikke så farlig om jeg får de ekstra prosentene i ren cpu kraft ;) er en pc jeg allerede har vurdert og valgt ut selv, men er litt usikker på hvor bra komponentene fungerer med hverandre :blush: derfor la jeg ut hva jeg hadde valgt ut et annet sted her på forumet for å prøve å få litt hjelp fra andre kloke hoder, men alt jeg hører er enten "kjøp amd 64 453252435+", og "lykke til med å få tak i de delene osv", så hvis dere vil ta en titt på det jeg har satt opp forløpig, så kommer det en tråder her:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300862&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300194&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301085&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117353&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301600&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301227&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301045&s=sc

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=114887&s=sc

Lenke til kommentar
og når det gjelder amd så er jeg som tvilsom til det :/ hadde det før og det var mer enn crap :no: men dog amd 64 er jo det nye innen amd. men problemet er jo det at da må jeg kjøpe meg windows xp 64 noe jeg ikke har penger til :(

AMD 64 prosessorer har ingen problemer med å kjøre på vanlig windows, så du trenger ikke noe nytt operativsystem, selv om windows 64bit sannsynligvis vil gi berde ytelse nå det en gang kommer.

Lenke til kommentar

Her er et forslag, alle priser er fra psdata

HK: Asus Mainboard S-939 K8T800PRO ATX Audio GbLAN Raid IEEE1394 SATA WiFi-G Retail 1190,-

CPU: AMD CPU ATHLON-64 XP3800+ S-939 Newcastle 2.4GHz 512KB Cache Retail Boxed 6169,-

Minne: Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz CL3 2.55-2.65V Value Dual Channel 4185,- (er ikke sikker på om dette minne går bra sammen med hk?)

Skjermkort: Aopen VGA-Card Geforce 6800Ultra 256MB AGP 2xDVI TV-Out Retail 4954,-

DVDbrenner: Nec DVD Recorder ND2510 8X Black Dual Layer DVD R / RW Bulk 744,-

CDbrenner: Samsung CD-RW 52X / 32X / 52X ATAPI Internal Black Bulk W / Software 242,- (trenger ikke dette dvd brenneren er nok)

Floppy: Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal 130,-

Harddisk: 2x Wd Harddisk 73.4GB SATA 10000RPM 3.5" 8MB "Raptor" 1645,- pr stk

SUM:16719,-

Har du skjerm?

Hvor stor er psu-en din? Kan være at den er for liten til et nytt kraftig system.

Lenke til kommentar

vel kan jo si alt jeg har nå da. det er følgende:

abit ic7max3, p4 2.6 800, 512 corsair xms, radeon 9700 pro, psu bequiet 520 w(holder lenge det serru :) ), sb audigy 2, 1 160 hdd fata, 1 120 hdd fata, 1 160 hdd sata og en 80 hdd sata.

men det minnet du viste, hvordan kan man finne ut om det virker sammen med hk eller ikke? og hvorfor et minne på "bare" 400mhz? er det ikke bedre å finne et som er endel raskere?

og ja har skjerm. beholder lydkortet, harddiskene og psu'en :) når det gjelder selve hk og ram, er du sikker på at de er de absolutt beste hva det anngår fart(mhz) og utstyr? ville det ikke vært bedre å ha et ddr2 ram istedet?

Lenke til kommentar

og hvis jeg går for det oppsettet du foreslo, trenger jeg også da ikke en vifte til cpu? noen forslag der og? trenger en vifte som er stabil, som ikke er for tung for hk, og en som er lett å montere og som er så stille som det er mulig. :D (store krav vetts ^^ )

Lenke til kommentar
men det minnet du viste, hvordan kan man finne ut om det virker sammen med hk eller ikke? og hvorfor et minne på "bare" 400mhz? er det ikke bedre å finne et som er endel raskere?

og ja har skjerm. beholder lydkortet, harddiskene og psu'en :) når det gjelder selve hk og ram, er du sikker på at de er de absolutt beste hva det anngår fart(mhz) og utstyr? ville det ikke vært bedre å ha et ddr2 ram istedet?

Par kommentarer til det du skrev:

Dersom du skal overklokke så kan det lønne seg med minne raskere enn 400MHz, men dersom du ikke har planer om det vil 400MHz (200MHz x 2)minne være tilstrekkelig. Det kommer av at FSB'en på Athlon 64 kjører på 200MHz (så vidt jeg husker, rett meg hvis jeg tar feil) og minnet opererer best dersom det har en frekvens som "går opp" i FSB'en (altså at FSB og minnefrekvens er synkrone). Langsommere minne har også som regel bedre timings, noe som gir deg bedre ytelse.

DDR2 minne har foreløpig ganske høye timings, og er derfor ikke noe kjappere enn DDR(1) minne. Dermed har det sannsynligvis ikke så mye for seg å kjøpe DDR2 minne for øyeblikket, men det er klart at dersom du har lyst til å oppgradere PC'n senere vil DDR2 være mest fremtidsrettet.

Litt om minneytelse finner du her.

Håper det hjalp litt!

Zlatzman

Lenke til kommentar

når det gjelder selve hk og ram, er du sikker på at de er de absolutt beste hva det anngår fart(mhz) og utstyr? ville det ikke vært bedre å ha et ddr2 ram istedet?

Vel som sagt tidligere trenger du ikke mer enn 400Mhz hvis du ikke skal overklokke. Valgte denne hastigheten for å holde prisen nede og samtidig få 2GB ram.

Kan nok ikke garantere at hk og ram er det beste, hk er bastert på via chipset og mange vil nok heller velge et fra nvida (pga deres suksess med nforce 2), men ytelssesforskjellene er ikke noe store.

Om hk og ram passer sammen er jeg ikke 100% sikker på men jeg har ikke hør om noen problemer mellom geil og amd 64 systemer.

Skjermkortet er jeg ikke sikker på om er det beste heller, jeg tok bare et 6800Ultra kort, som du sikkert vet er det få som er enige om hva som er best av 6800 og x800 siden de ennå er relativt nye.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
og hvis jeg går for det oppsettet du foreslo, trenger jeg også da ikke en vifte til cpu? noen forslag der og? trenger en vifte som er stabil, som ikke er for tung for hk, og en som er lett å montere og som er så stille som det er mulig. :D (store krav vetts ^^ )

Hvis det er mitt forslag du snakker om, har jeg satt opp en boxed cpu dvs den kommer med kjøler.

Lenke til kommentar

men ville det ikke være bedre med en litt fet bra cpu kjøler fra microplex etlant da? :) for jeg er sikkert på at man kan få tak i en cpu kjøler seperat som bråker mindre enn den som kommer boxed, hvis jeg ikke tar så altfor feil :)

men hvis vi beholder minne, cpu, dvd brenner og en raptor disk. hva er da ditt(eller deres) forslag til det feteste hk med masse stæsj og desidert beste gfx kort? hk må være under en pris på 3000 og gfx under 6000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...