Stigma Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg er på utkikk etter et nytt kabinett for neste prosjekt. Originalt tenkte jeg på et lian-Li PC75USB, men prisen og den litt "firmantede" designen gjør at jeg ihverfall synes jeg bør sjekke hvilke andre kabinetter som kanskje kan interessere. Jeg er kun interessert i kabinetter som er i rent metall. Om det er stål eller aluminium er ikke så nøye siden maskinen ikke skal flyttes, og vekten dermed ikke er viktig. Desverre er de aller fleste kabinetter som ser noelunde ut kun stål/alu chassis, med billig plastikk i fronten. Kan jeg få noen annbefalinger av andre kabinetter i rent metall? Det er vanskelig å finne noen i det hele-tatt utenom Lian-Li's. Jeg er hovedsakelig ute etter et maxitower, men kan muligens vurdere et miditower om alt annet klaffer. Prismessig er jeg villig til å strekke meg veldig langt for et kvalitets-kabinett. Håper noen kan hjelpe =) -Stigma Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Beantech Test/bilder Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Lignet veldig på Lian-Li egentlig den der =) Takk for forslaget. Skal ne nærmere på det i morgen. Om flere har forslag, så er det bare å komme med dem =) Jo flere jo bedre. -Stigma Lenke til kommentar
Radeon9700 Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Beantech Test/bilder Det er en norsk siden som har testet dette kabinettet, men tør ikke legge ut link i frykt for å bli kastet ut av forumet... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Beantech Test/bilder Det er en norsk siden som har testet dette kabinettet, men tør ikke legge ut link i frykt for å bli kastet ut av forumet... ??? Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hva med et ThermalTake Tsunami? Svart Sølv Utrolig pent og modde-vennellig kabbis med stille 120mm vifter Test Lenke til kommentar
Innos Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hva med et lian li? Hvis et kabinett uten ps til 1000 er et alternativ, hvrfor ikek bare kjøpe lian li, du får lian li tl omtrent samme prisen! Under hvis svart er ok! Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hva med et ThermalTake Tsunami? Svart Sølv Utrolig pent og modde-vennellig kabbis med stille 120mm vifter Test Hmm... spør du meg ligna det på et kjøleskap! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hva med et lian li? Hvis et kabinett uten ps til 1000 er et alternativ, hvrfor ikek bare kjøpe lian li, du får lian li tl omtrent samme prisen! Under hvis svart er ok! Lest Topic tittelen eller det første inlegget? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hørtes ut som om han kke ville ha lian li pga risen, hvi du liker den slags kabinetter, hvorfor ike lian li? De beste du får, hvis du liker sånne da. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hørtes ut som om han kke ville ha lian li pga risen, hvi du liker den slags kabinetter, hvorfor ike lian li? De beste du får, hvis du liker sånne da. Prismessig er jeg villig til å strekke meg veldig langt for et kvalitets-kabinett Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Hørtes ut som om han kke ville ha lian li pga risen, hvi du liker den slags kabinetter, hvorfor ike lian li? De beste du får, hvis du liker sånne da. Om det noe som kunne misforståes, så er jeg altså på utkikk etter alternativer til et Lian-Li kabinett. Det er godt mulig jeg komer til å kjøpe et Lian-Li PC75USB, men det kan jo være at det finnes andre rene metall kabinett jeg ikek vet om, som jeg liker enda bedre. Alt innen Lian-Li maxitower prisklasse (dvs. dyyyyrt) er innenfor mitt budsjett. -Stigma Lenke til kommentar
skol Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei, kanskje dette kabinettet er noe for deg - Coolermaster Stacker Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei, kanskje dette kabinettet er noe for deg - Coolermaster Stacker Det har ikke metall-front. Lenke til kommentar
skol Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Hei, du har til en viss grad rett, det som ikke er av metall er den klumpen helt på toppen av kabinettet som er av plastikk, der navnet - cmstacker - er infelt. De svarte perforerte 5¼" brønndekslene er av metall på utsiden, men rammen på innsiden er av plastikk. I hvert deksel er det et støvfilter som ligger mellom metallet og plastikken. Teknisk sett har kabinettet en metall front dersom du ser bort ifra den klumpen av plastikk som er på toppen Endret 16. august 2004 av skol Lenke til kommentar
Innos Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Ok, kom ikke på at det kosta så mye, trodde du ville ha et kabinett alla lian li, ikke at det absolutt skulle være den typen metall finish, trodde det var den rene looken til lian li du ville ha, altså det motsatte av raidmax thermaltake etc. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Nope, rent metall (i hvertfall i hele fasaden) er poenget. Jeg er lei av kainetter som ser kjipe ut. Så skal jeg legge litt penjger i et bra et med klassisk look. Vurderer nå en Lian Li 6077USB (link). Fannt ut at jeg kunne kanskje klare med meg med en romslig midi-size siden det ikke skal være server tross alt, men spillemaskin. Dessuten har de aqua-vinduene til denne, som jeg skal definitivt modde på om jeg går for en Lian-Li ^_^ Men kom gjerne med flere forslag. Har egentlig bare vært 2 hittil. -Stigma Endret 16. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
skol Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei, hva med Lian-Li6277? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Selv har jeg utrolig lyst på Lian Li PCV2000B, problemet er bare å finne ut hvordan jeg kan feste vannkjølingen... Microplex har jo også et Cooler Master i stål/alu. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Hei, hva med Lian-Li6277? Eneste forskjellen er at den modellen har ferdig hull til 120mm vifte (snadder for vannkjøling eller for de som bruker blowhole. Den nyere utgaven har også ferdigmoddet rute. Jeg skal sansynligvis modde en Lian Li "aquarium" sidedør hvis jeg kjøper en LL uansett, så begge forskjellene er av liten konsekvens. Ved nærmere ettersyn ser det dog ut som om det tidligere kabinettet har et 80x80mm viftehull på toppen. Det er egentlig ikke så kult. Skal jeg først ha et viftehull, så kan det like godt være den fine 120mm grillen. Det den siste modellen IKKE har som den første hadde var mulighet for å trekke ut hele hovedkort veggen for enklere montering. Det er jo et stort minus IMO. Men jeg liker den grillen på toppen ^_^ Vet noen om hvilken LL modeler som støtter BTX, om noen? Hadde jo vært kjekt om det gikk å plassere BTX hardware i denne når jeg tross alt tenker å beholde den 2-3 maskiner fremover. -Stigma Endret 17. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå