Gå til innhold

Anbefale jagerflysimulator eller -spill?

Anbefalte innlegg

Jeg savner de gamle gode dagene med F/A-18 Interceptor på Amiga'n og kunne tenke meg et lignende, bra jagerflyspill for PC. Jeg er ute etter et spill som er mer spill en simulator, men som likevel er noenlunde realistisk. Ikke noe arcade-greier altså. Fint om det er en eller annen form for karakterbygging også, som muligheter for å stige i gradene etc, men ikke absolutt påkrevet. Noen som kan anbefale noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd det, men du kan jo se litt på Lock On: Modern Air Combat. Hjemmesiden til spillet finner du Her. Det skal nevnes at dette så vidt jeg vet er ganske nær en flysimulator, noe som er litt av grunnen til at det ikke fikk så gode karakterer. Annet enn det vet jeg ikke om så mange relativt nye flysimulatorer, ettersom du vil ha moderne jagerfly dersom jeg tolker deg rett.

Hvis fly fra andre verdenskrig appelerer synes jeg klart du burde gå for IL2:Forgotten Battles (hjemmeside her. Dette spiller jeg selv ganske mye.

Håper du finner noe du liker

Zlatzman

Lenke til kommentar

Lock On (jet) og IL-2 Forgotten Battles (ww2) er de beste (og eneste i sin klasse) nå om dagen, begge har flust med difficulty options du kan skru ned for å slippe unna det verste.

Selv om du har evig liv/evig ammo osv er det allikevel realisme i den forstand at du ikke følger 1-2-3-endboss oppbyggingen som arcade flyspill gjerne har.

Hva angår karakterbygging er nok IL-2 nærmest, der du kan avansere i grader, få medaljer osv, men det eneste som påvirker spillet er hvor du er plassert i formasjonen.

Når jeg begynner en campaign pleier jeg å starte med ganske høy grad, fordi jeg synes det er irriterende å bli kjeftet på fordi jeg ikke følger etter lederen. :)

Microsoft sin Combat Flight Simulator 3 har litt mer på karakter-siden der du bruker opptjente poeng til å forbedre diverse skills som observasjon, G-toleranse o.l.

Kjøpte det og spilte det i to dager, samlet støv siden. Jeg synes det er :thumbdown: , men smaken = baken/2.

Se opp for neste sim fra IL-2 gjengen, Pacific Figters.

Write-up og screens her

Endret av olaleier
Lenke til kommentar

Har sagt det før, og sier det igjen: Falcon 4.0!

Liker du f-16,skaff deg det. Begynner å dra på årene,men grafikken holder mål enda. Så vidt eg husker steg du igradene, og flight-timer og slikt ble logget. Er vel mer en sim, men den simulerer mye (refuelig i luften :D )

På motsatt side finne jo f-22-serien, og a-10 cuba hvis du liker skikkelige arcade-spill.....

CHIL10.jpg

F4hq

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...