TJ Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hei, Tiden er nå inne for å kjøpe nytt grafikkort, da mitt kjære og trofaste Asus GeGorce 3 Ti200 ikke lenger er godt nok. Jeg har funnet ut at et GeForce 6800 GT kommer til å passe meg ypperlig, og da spesielt Leadtek sin utgave. Kjøleren ser jo massiv ut, men er det noen som vet noe om kjøleevnen i forhold til andre GT-kort? Kjøleren på Leadtek ser jo utvilsomt bedre ut, men jeg leste en test (som jeg ikke finner nå) at denne kjøleren kjører på lavere omdreiningshastighet enn GT-kortene som bruker nVidia sitt referansedesign. Dette betyr jo at kjøleren sannsynligvis støyer mindre, men kjøler den like godt, eller kanskje t.o.m. bedre? En annen ting jeg lurer på er overklokkingsegenskapene. Skjermkorttesterene hos bjorn3d.com klarte å klokke kortet til Ultra-hastigheter, men jeg synes dette virket noe lite (kun 14%). Bør jeg kunne vente meg mer? Er det andre kort i denne serien som klokker bedre? Er det forresten noen andre kort som anbefales foran dette kortet (trenger ikke nødvendigvis være et GT-kort)? Hvis ja, så hver snill å begunn svaret godt På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) tror Leadtek 6800 GT er bra kort,veldig bra kjøling.hvilket skulle tilsi lav temp og bra oc muliheter: The card turned to have a good overclockability – no wonder with such a cooling system! Its standard frequencies of 350/1000MHz grew to 420/1200MHz with the standard cooling system and to 450/1200MHz with water cooling. http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...-extreme_4.html har også sett tester av forskjellige GT og som oftes havnet Leadtek veldig høyt oppe hver gang(finner ikke linken nå) skulle gjerne hatt et 6800nu Leadtek selv,men er usikker på Databutikken.com http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a400_2.html mere detaljer om kortene,men her ikke ikke GT versjonen med: http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-3-p1.html#p3 Endret 15. august 2004 av Traxco Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Det er nok et godt kjøp ja. Rimelig grei kjøler også på det Lenke til kommentar
TJ Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Takker for svar! skulle gjerne hatt et 6800nu Leadtek selv,men er usikker på Databutikken.com Stusser litt på dette jeg også. Databutikken er ikke akkurat kjent for å være kongen i klassen når det gjelder kundesupport osv. Jeg ser at Gainward 6800GT selges for noen få kroner mer hos PCutstyr.no. Dette kortet har 2ns minne. Tar jeg ikke helt feil, så har de fleste andre GT-kort 2,6ns minne, deriblandt Leadtek sin utgave. Er ytelsesforskjellen nevneverdig? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 hastigheten på minne har ikke i nærheten så meget å si som core clock. Har prøvd at sette minnet på mitt 6800Ultra fra 1100 til 1200..Nesten ikke målbar forskjel og ikke merkbar forskjel i det hele tatt. At clocke kortet mitt fra default 425Mhz core og 1100Mhz minne til 454MHz og 1220MHz minne er målbart men Core med 454MHz og minne 1100Mhz gir nesten samme resultat. Ikke la kjøpet henge på minne hastigheten når det gjelder 6800 GT eller Ultra. Siste tips. Ungå Gatabutikken, du angrer ikke det hvis noe går galt. Også Gainward GOLDEN sample er ikke noe golden i det hele tatt. Lykke til, Simon Lenke til kommentar
TJ Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 OK. I'll keep that in mind Lenke til kommentar
TJ Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Ble litt forvirret da jeg leste på bjorn3D.com at kortet ikke støyer så mye, mens de på hardwaretidende.dk skriver at kortet produserer ubehagelig høy lyd (46dB). Leadtek derimot opplyser et støynivå på 28dB. Hva i all verden skal jeg tro ? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Tror ikke de testene kan være særlig pålitelig. 46dB var jo veldig mye da, siden ikke mitt 6800gt støyer i nærheten av 20dB engang. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Synes at det virker litt rart ja. Men jeg blir jo likevel i tvil, når forskjellige nettsider skriver stikk motsatte resultater hva anngår støynivå. Og når Leadtek oppgir 28dB, noe som er omkring halvparten av testresultatet hos hardwaretidende.dk (46dB = ca. 3 ganger så høy lyd som oppgitt av produsent (28dB)), så er det meget forvirrende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå