Gå til innhold

2 stk Raptor 74 GB i RAID0

Anbefalte innlegg

Jeg faar meg 2 stk Raptor 10k RPM disker som jeg har planer om aa sette opp i raid0.

Men er litt usikker pga at det var noen personer her paa forumet som mente det ikke hadde noe for seg, at det ikke ville bli noe merkbar ytelseforbedring.

Akkurat naa kjoerer jeg 2 stk 120 GB WB disker i raid0 og mener jeg merker litt ytelseforbedring.

Hva sier dere ? Er det verdt det ?

Specen paa resten av maskinen er en

2 stk 512 Kingston 3200 DDR

AMD 64 Bits

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele poenget mitt var at hvis du skal bruke to raptordisker, så vil det lønne seg å ha operativsystemet på den en og flytte pagefila på den andre. Å bruke raptordisker til ren lagringsplass er bortkastede penger, å bruke 1800 ,- på 74 gig lagringsplass når du kan få 400 giga til samme pris ikke noe jeg ville ha gjort selv for å si det sånn.

Lenke til kommentar

hehe. jo jeg ser det naa.. litt troett..

Meningen er jo selvfoelgelig at OS'et skal slippe aa bruke samme fysiske harddisk som pagefil'en ..

Sorry, bare litt troett..

Men er det ikke veldig overkill og ha en raptor disk bare for swapdisk..

Kunne kjoepte en gigabyte til med minne og hatt den som ramdisk og lagt swap disk paa den.. hehe, bare tuller

Lenke til kommentar

Har hatt en Raptor 74 en stund og installerte den andre i dag i raid0. Måtte bare prøve. Har aldri hatt raid før. Men før jeg reinstallerte med raid så flytta jeg pagefila over på den andre. Det virket som windows ble litt kjappere i responsen. I hvertfall startmenyen. Har ikke testa raid så mye enda, men filkopiering går litt kjappere.

Men for min del så er det jo greit å ha en liten partisjon til win/prog og en litt større til diverse ting jeg jobber med. Skader vel ikke med en raptor-partisjon på 100 gig vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...