Gå til innhold

Tips til å lære tysk =)


defzx

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å lære tysk, har hatt det 1 år nå og er lei allerede.

Fikk såvidt 2-er :blush:

Går det an å bli fritatt tysk på vidergående? Jeg føler det er idiotisk at vi skal sitte her å lære tysk, når heller tyskerene kan lære engelsk så kan vi snakke på det språket.

 

Men, det er vell ingen utvei så derfor spør jeg dere om dere vet noen gode hjelpe midler enn kan bruke for å lære seg tysk..

Noen gode internett sider jeg burde se på, eller noen enkle bøker jeg burde lese.

 

Ja jeg har prøvd å følge med i timene, men det funket tydligvis ikke..

 

Takker for svar! Skolen starter i morgen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleiere å koble mye av gloser og liknende til Norsk (finne sammenhenger) i tillegg til å huske små regler (som i "Rim og regler", ikke "Lover og regler) som den morsomme læreren vår kommer, også prøve å lære det elemetære på rams etter hverandre slik at det komme "automatisk".

 

...det var mine triks, men nå vet jeg ikke hvordan det er å ha tysk på videregående heller da.

 

Det viktigste er vel å se positivt på faget, ikke stresse eller gape over for mye, og heller lære det aller viktigste (slik at man kommer opp et nivå eller to istedet for å bare kunn halvparten av alt).

Lenke til kommentar

Alt har med holding å gjøre. Sett deg ned, se en tysk film (Lola Rennt, Der Krieger und die Keiserin f.eks) eller hør på tysk musikk. (Rammstein, Knorkator, In extremo.) Slike ting har i allefall fått meg gjennom 5 år med tysk. :)

 

Fikk faktisk reddet meg en 5'er i tysk B-språk og. :p

Lenke til kommentar
Gjør som meg, bli født der :p *får fritimer i tysken hele vk1*

God idé! Defzx, stikk bort til Tyskland og bli født :D

 

Hadde desverre fransk på videregående, så jeg vet ikke akkurat om det er like lett å lære seg. Men som sagt, de fleste språk krever at du virkelig setter deg ned og jobber hardt. Finn en i klassen din som er god i tysk og spør om de kan f. eks rette stilen din eller hjelpe deg med regler osv. U can do it :thumbup:

Lenke til kommentar
Alt har med holding å gjøre. Sett deg ned, se en tysk film (Lola Rennt, Der Krieger und die Keiserin f.eks) eller hør på tysk musikk. (Rammstein, Knorkator, In extremo.) Slike ting har i allefall fått meg gjennom 5 år med tysk. :)

 

Fikk faktisk reddet meg en 5'er i tysk B-språk og. :p

:thumbup:

 

Du plukker opp en god del her. Om mulig, kan du jo også se DVD-filmer med tysk tekst. Eller gjøre som meg å ha kjentfolk i Tyskland :)

 

Flere filmer: Das Boot, Stalingrad; flere tysksyngende grupper: Lacrimosa, Morgenstern, Secret Discovery, Cephalgy, Ooomph!, Project Pitchfork... Har ganske mye (kanskje 50%) tysk musikk hjemme, men det er disse jeg kommer på som synger en god del/ mye på tysk og ikke engelsk

 

(LarsP: Du tror jeg er den eneste utenatt der jeg kjøper musikk som har hørt om In Extremo!)

Lenke til kommentar
Skal jeg si dere hvordan man får gode karakterer i tysk?

 

Her: www.freetranslation.com

Skal jeg fortelle deg noe?

 

Jeg skulle skrive ett brev på tysk.. Men på tross av mine gode tyskkarakterer kan jeg ikke tysk.. Jeg skrev inn der.. fikk oversettelsen, endret litt på fonten, skrev ut.

 

Mamma har aldri vært så forbannet, for det ble bare tull. Alt fra at "imorgen skal jeg på tur i skogen" ble til noe sånt som "imorgen skal jeg ut å kjøpe wonderbaum"

 

KONKLUSJON: Freetranslation kan virke på noen småord, men er ikke å anbefale for å oversette hele stiler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...