Gå til innhold

Hva gjør jeg en på sesjon ?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og har store sjanser for å få siviltjeneste

Jeg trodde at siviltjeneste var et alternativ for de som skal avtjene militær verneplikt, ikke et alternativ for de som ikke kan avtjene militær verneplikt.

Det er så håpløst å finne ordentlig informasjon om dette. :(

Jeg er ikke sikker på dette selv, men to av mine venner klaget på at de kom inn i siviltjeneste. fordi de hadde dårlig hørsel.

De er ikke typene til å "velge" siviltjeneste.

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar
jepp. ingen form for fysiske tester  :)

Hva er det 3000meter og push-up tullet som jeg leser om da? :confused:

Det kommer i militæret/befalsskolen..

Sesjon er KUN en informasjonsdag (noen får kanskje litt trening) der du lærer om militæret og militæret lærer om deg..

Vi gjortde særs lite, omtrent slik som Ueland selv sa det. Vi stakk og kjøpte pølser osv, ikke noe strenge greier osv.. (mulig det var i pausen, ikke lov å forlate området (et hotell) pga sikkerhetsansvar ellerno)

Ikke gru deg/dere til sesjon, det er kos..

Lenke til kommentar

Noen her som har en side der man får grundig informasjon om siviltjeneste ? Lurer nemlig på å gjøre dette i stedet for army'n, pga en kneskade jeg har..

Virker jo som kos da.. Du slipper å stå opp (så) tidlig og bli befalt rundt og ha det kjedelig.. Dessuten har du mye fritid.

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

det lønner seg å møte opp tidlig. De som kommer først, slipper først ut (var i alle fall slik hos oss). Ang. testene er det ingenting å tenke på. Relativt enkle alle sammen. Bare pass på å være tissetrengt når du kommer dit... det var ikke jeg :blush:

Har du sukkersyke (les: diabetes) slipper du glatt unna :)

Lenke til kommentar
det lønner seg å møte opp tidlig. De som kommer først, slipper først ut (var i alle fall slik hos oss). Ang. testene er det ingenting å tenke på. Relativt enkle alle sammen. Bare pass på å være tissetrengt når du kommer dit... det var ikke jeg :blush:

Har du sukkersyke (les: diabetes) slipper du glatt unna :)

Sånn var det ikke der jeg var. (I fredrikstad)

Der delte de oss i to grupper. Og gruppa jeg kom på, gikk hjem sist.

EDIT:

De delte oss i grupper med nummera vi fikk. Jeg fikk 15, jeg kom 2. eller 3.

Endret av JuZt3r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Å dimme, innebærer det da at man er helt fri? Hvis man f. eks velger å skryte på seg diverse lidelser og manglende åndsevner, slipper man også siviltjeneste?

Lenke til kommentar
Merker de seg noe poeng for hvilken personelig væremåte man har? Interessert osv..?

Jeg bor i østfold, og ba om å bli sendt så nærme som mulig, og helst innenfor noe som hadde med data å gjøre. Tror du ikke jeg ble sendt til bardufoss, på andre enden av landet, i logistikkbataljonen, der det nærmeste jeg kom datamaskiner var iCom (walkie talkie opplegg). Så mye tenkte de på hva jeg ville ja!

Jaja, det var da et bra år uansett :)

Lenke til kommentar
Merker de seg noe poeng for hvilken personelig væremåte man har? Interessert osv..?

jupp, noterte seg hva jeg drev med og jobbet med (aka nerd) og dermed fikk jeg beskjed om at jeg muligens ble kastet inn i en techno-geek avdeling om noen år..

er noe slikt jeg skal neste år(?) også, tror det var noe radio/datagreier jeg kom inn i, men jeg utsatte det grunnet lærlingplass...

jeg ba om en plass som var ganske nærme, kom akkurat der jeg ville :)

og husk, ikke piss før du skal på sesjon, det gjorde jeg, måtte presse ut noen dråper, tok 10 min, pisset på en slags pinne...

Lenke til kommentar

jupp, noterte seg hva jeg drev med og jobbet med (aka nerd) og dermed fikk jeg beskjed om at jeg muligens ble kastet inn i en techno-geek avdeling om noen år..

er noe slikt jeg skal neste år(?) også, tror det var noe radio/datagreier jeg kom inn i, men jeg utsatte det grunnet lærlingplass...

og husk, ikke piss før du skal på sesjon, det gjorde jeg, måtte presse ut noen dråper, tok 10 min, pisset på en slags pinne...

psst pisse var ikke noe problem. drakk 4l istee før jeg dro. og holdte på å pisse på meg under teoriprøva

Lenke til kommentar

kansvje vi møtes da ;)

(lærling selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...