Gå til innhold

Hva gjør jeg en på sesjon ?

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sesjon heter det.

Der tester man deg i forskjellige ting.

Syn, hørsel, urin (tisse på glass), høyde, vekt osv. I tillegg tar man en praktisk test på deg (går på logikk). Så sjekker en lege deg (ta med legeerklæring om du har) og sier om du er tjenestedyktig eller udyktig. Man får også snakke med noe kontorfolk, der man kan søke om åssen avdeling osv man vil være i..

Sesjon er ikke noe skummelt. Kjekt med en dag uten om det vanlige..

Lenke til kommentar

De har slutta med fysiske tester for lengst.. De stoler på ditt ord, de avslører deg om du bløffer rompa av deg..

Du blir rangert på en poengskala, fra 0 - 9, der 9 er best og 0 er dårligst. Om man får 3 eller mindre på en av testene, så dimmer man automatisk. Jeg fikk 4 og måtte inn, men dimma etter 19 timer (sjekk signaturen).

Det er ikke så lurt å gi fan i testene, da disse ofte har innvirkning på hvor man kan endre opp..

Lenke til kommentar
Kan jeg få spørre: Tror dere det funker å måte bakfull/full på sesjon, og slippe unna pga. dårlig fatning?

Nei. Dessuten tipper jeg det står at du skal møte edru og masse annet på innkallelsen, er vel straffbart å møte uedru, vertfall i militæret.. De er ikke intressert i å dasse vekk tiden sin, og de skjønner om noen prøver å lure noen, de har vel sett det meste av grunner tipper jeg..

Lenke til kommentar
Jeg anser ikke meg selv som en dum person, men IQ tester jeg har tatt på nettet og diverse har jeg faktisk fått ganske lav score på. Teit om slike ting skal ha stor innvirking.

Akkurat i prosent hvor mye de har å si vet jeg ikke, men om man ikke kommer så godt fra det, så trenger ikke det bety noe lissom.. Men man kommer ikke inn som pilot om man har 4 på syn, 5 på hørsel og 4 på logikk lisom..

HalTan; Mye mulig. Prøv..:)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Jeg anser ikke meg selv som en dum person, men IQ tester jeg har tatt på nettet og diverse har jeg faktisk fått ganske lav score på. Teit om slike ting skal ha stor innvirking.

Akkurat i prosent hvor mye de har å si vet jeg ikke, men om man ikke kommer så godt fra det, så trenger ikke det bety noe lissom.. Men man kommer ikke inn som pilot om man har 4 på syn, 5 på hørsel og 4 på logikk lisom..

HalTan; Mye mulig. Prøv..:)

Såvidt jeg har hørt så må man ha ganske så perfekt syn for å bli pilot. Det vet jeg at jeg ikke har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...