Gå til innhold

Geforce 5600 , er det et bra kort?


John Deere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kortet ligger lavt i mellomklassen når det gjelder skjermkort.

Vel det er mulig. Jeg hadde det kortet og følte meg rett og slett svindlet. Følte kortet er noe av det rareste og dårligste nvidia noensinne hadde hostet opp. Riktig nok var dette 256 MB versjonen som skal være verst av alle, men jeg anbefaler folk å styre unna.

Lenke til kommentar
Kortet ligger lavt i mellomklassen når det gjelder skjermkort.

Vel det er mulig. Jeg hadde det kortet og følte meg rett og slett svindlet. Følte kortet er noe av det rareste og dårligste nvidia noensinne hadde hostet opp. Riktig nok var dette 256 MB versjonen som skal være verst av alle, men jeg anbefaler folk å styre unna.

Hadde et 9600 256MB før, som har omtrent identisk ytelse. Verre kort har ikke min PC følt.

Lenke til kommentar

Vil si inngangen til "litt" alright spill følelse ligger på

fx5700 ultra og oppover .

r9600XT og oppover .

 

Ville aldri kjøpt noe dårligere enn de idag . Helst steppet over

hvis lommeboka tilsier det , da går man over til 256bits memory bus.

 

Asus f.eks har et fx5900XT til rundt 1500,-

Etter det er det kun 350,- opp til et R9800 pro .

 

fx5700 og r9600xt er vel fremdeles overpriset idag selv om det inne i mellom har dukket opp gode tilbud ihvertfall på 9600xt .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Kortet ligger lavt i mellomklassen når det gjelder skjermkort.

Vel det er mulig. Jeg hadde det kortet og følte meg rett og slett svindlet. Følte kortet er noe av det rareste og dårligste nvidia noensinne hadde hostet opp. Riktig nok var dette 256 MB versjonen som skal være verst av alle, men jeg anbefaler folk å styre unna.

Hadde et 9600 256MB før, som har omtrent identisk ytelse. Verre kort har ikke min PC følt.

broren min og hadde 9600 256mb, til og med mitt radeon9200se var bedre enn da. Og då betalte han 800kr meir enn meg :roll:

Lenke til kommentar

256MB GDDR1 tregt eller ikke kommer an på memory chips benyttet .(2.8ns,3.3ns,5ns)

 

 

Eks:

Jeg hadde et Sapphire 9600XT med 256MB ram , dette var bra .

Rammen på det var 3.3ns . (128MB modellen 2.8ns) .

Veldig liten ytelses forskjell kontra 128MB utgaven (kun målbar i benchmark program) .

Dessuten kunne minnet overklokkes til minst 330mhz (det jeg hadde 358mhz/716DDR, core speed 608mhz).

 

Andre modeller , fx-5600 256MB osv benytter 256MB ram med 5ns , "det er dårlig" .Max mam clock = 550mhz DDR .Core clock er kun på 325mhz .

Det er samme med enkelte R9600 256MB også (5ns low end minne)

 

256MB tregt eller ikke kommer an på hvilket kort man snakker om .

Sjekk memory chip spec på det før det vurderes .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Men i framtida (nyere spel) ser eg for meg at 256 mb korta vert svæært så gode.. Tross alt, det er framtida

 

Ta det med en klype salt. 256mb kort som har minne på 2.8-5.0 ns er som regel de helt nede i bunnsjiktet. De har heller ingen som helst sjans å benytte seg av all ram'en de innehar. 256mb er mest et salgstriks. For å si det på en annen måte: F.eks Radeon 9200 256mb er ikke særlig fremtidsrettet.

 

Som det er nevnt her tidligere, hvorfor tror du at 128mb kort duger så sykt mye bedre enn 256mb kort i samme prisklasse? Jo, de har raskere RAM. Valget mellom hastighet og mengde av RAM er et komprimiss på pris. Enten får du mye RAM som er "elendig", eller så får du mindre RAM som er "god"/raskere.

 

PS: Jeg snakker ikke her om X800 eller 6800 korta. Disse har både mye RAM og rask hastighet på disse. (Derfor de er så sabla dyr)

 

For å svare trådstarter: Styr for all del unna FX5600 korta! Velg heller radeon9600-9800! De er så tonnevis mye bedre!

 

Mvh

nVidia fantasten Sobient

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...