Kina bill Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 En kompis av meg synes det er mest praktisk å ikke dele opp hd’en i flere partisjoner (av en eller annen grunn) . Selv om det er en del fordeler ved å dele opp hd’en ser jeg ikke noen problemer med dette, mens andre har fortalt ham at hd’en bør deles opp pga hastigheten. Lurte på om noen kan fortelle meg om en hard disk blir merkbart raskere om den for eksempel deles opp i 2 partisjoner? Hd’en er 80GB og skal formateres med ntfs, os’et er win2000. Rune. Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 heisann.. sjekk denne linken du :smile: http://www.pcworld.no/dataguiden/maskinvar...ilsystemer.shtm Lenke til kommentar
NULL Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Ja, man vil kunne få bedre ytelse. En disk er raskere i starten enn på slutten. Ved å ha en egen partisjon i starten til f.eks. OS og programmer, vil man forsikre seg at dette ligger på den raskeste delen av disken. Man vil ellers få mindre fragmentering, noe som også øker ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå