Gå til innhold

Hyperglide Mouse Skates

Hoax

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd Hyperglide Mouse Skates (for Logitech MX510) i en uke og kan ikke si annet enn at jeg er imponert av dem. De glir helt perfekt over underlag og rett mot bordflaten, gir nesten musen en svevende følelse.

Da jeg fikk min MX510 var jeg meget godt fornøyd med den, men jeg bestillte noen småsaker fra Microplex og da havnet "Skates'ene" i handlekurven, må jo prøve litt sånne saker.

I posen var det en alkoholdynket svamp, 10 Skates og en bra monteringsanvisning.

Monteringen gikk greit, tørket godt av "labbene" og lot restene fordampe, pellet papiret på limsiden av skates av og klistret dem på en etter en, det er en liten fikkle jobb så det gjelder å være stødig på labbene. Papiret satt litt på ettpar, men det var bare å bruke en pinsett så kom de av.

Det er ingen antydninger til at de er brukt enda, limet sitter knallgodt og musen er like presis selv om musen blir løftet ca en halv millimeter ekstra fra underlaget.

2.jpg

9(,5)/10 I test

Det eneste som trekker ned er papiret som var litt vanskelig å få av på noen. Det var bare en rensesvamp, så den brukte må enten pakes inn igjenn og tette zip-posen med tape, eller kanskje det funker med en sprut Jif universal på en bomullsdott når det er tid å bytte skates.

Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testen var fin. :)

Men jeg synes denne pakken er ganske dårlig, etter noen dager begynnte musen min å skrape ned i musematten...

Jeg byttet de ut, og satt på den nye pakken...disse funket i en ukes tid...

Så skjedde det samme igjen....

Løsning, er at jeg må ta alle skatsene av musen, for deretter og sette de på igjen...

Så går skrapelyden vekk, ganske irriterende...

Har Mx700.

Lenke til kommentar
Testen var fin. :)

Men jeg synes denne pakken er ganske dårlig, etter noen dager begynnte musen min å skrape ned i musematten...

Jeg byttet de ut, og satt på den nye pakken...disse funket i en ukes tid...

Så skjedde det samme igjen....

Løsning, er at jeg må ta alle skatsene av musen, for deretter og sette de på igjen...

Så går skrapelyden vekk, ganske irriterende...

Har Mx700.

Akkurat samme problemet her, har MX 510, er mildt sagt skuffa :mad:

Lenke til kommentar

En ting mange gjør feil er å legge hele labben på musa å nermest gni den mot underlaget. Hele armtyngden skal ikke hvile på musen. Hvis du gjør det så kan du gni av eller forskyve skates'ene å få dårlig opplevelse.

Jeg flytter musa med lillefinger og tommel å lar den gli, ser enda ingen antydninger til slitarsje.

Edit: Man skal ikke ta av de orginale glide pads'ene

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
En ting mange gjør feil er å legge hele labben på musa å nermest gni den mot underlaget. Hele armtyngden skal ikke hvile på musen. Hvis du gjør det så kan du gni av eller forskyve skates'ene å få dårlig opplevelse.

Jeg flytter musa med lillefinger og tommel å lar den gli, ser enda ingen antydninger til slitarsje.

Kjøpte nye idag, tok av alt som kunne tas av på de originale skatsene og satte deretter på nye hyperglide skates.

MYE bedre!!

Lenke til kommentar

På hjemmesidene til Hyperglide står det at du skal ta av originale føtter, eller ikke bruke Skates før det originale er slitt vekk :roll:

Lenke til kommentar

Det er nok fordi laseren på optiske mus får økt avstand til underlaget, men hallo 0,5mm har liten innvirkning på noe som går i lysets hastighet :roll:

Mulig de fester litt bedre med de orginale fjernet, men sånn som jeg monterte dem fungerer 100%.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Jeg bruker Hyperglides på en Ratzpad og MX510

Det eneste negative jeg har å komme med er at de samler støv som pokker... tror de "glir" litt rundt og lar støv feste seg rundt skatza, irriterendes.. Ellers er jeg meget godt fornøyd. Har montert dem oppå de originale skatza men skal fjerne de originale neste gang tenker jeg..

PS! Er det noen som har et godt tips til rengjøring av en Ratzpad? hvilket middel som funker best osv? Er også ute etter erfaringer på Icemats.. dvs Icemat med optisk mus.. åssen funker de sammenlignet med Ratzpad/Everglide osv?

Lenke til kommentar

Jeg har den første IceMat som kom med MS 3.0 musen for en god stund tilbake, den er ganske grov og støyer når man flytter musen. Det er ingen optiske problemer og musen får 100% respons. IceMat 2 har kommet, den er ikke så grov og støyer mindre, Har ikke sett noe særlig om denne, men tror ikke den nådde toppen den heller.

Skal du ha ny musematte så vil jeg anbefale en stor steelpad (aluminium). Det er flere tråder om museunderlag på forumet så prøv å søke litt, det var nylig oppe en tråd der mange bra ble nevnt og omdiskutert ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har selv en MS IME 3.0 med Hyperglides på en fUnc musematte. Jeg har hatt disse på i en og en halv måned, og merker såvidt antydning til slitasje. Mulig jeg belaster musen lite, da jeg ikke legger tyngde oppå den. Jeg har også merket enkelt skrapelyder som andre nevner, men i tilfelle dette gjelder det å børste litt på musematta og blåse litt på føttene. Jeg tror nemlig det bare er små støvkorn/brødsmuler e.l. som kommer under ene "foten". Siden Hyperglides'ene er såpass harde som de jo er, i tillegg til at underlaget kan være buet, har det lettere for å samles støv underd. Litt blåsing og dette er løst. Jeg føler at dette er en minimal irritasjon sett i forhold til hva jeg føler jeg får igjen fra disse. Friksjonen er minimal, det samme med slitasjen. Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...