Gå til innhold

Sapphire x800xt fra komplett

Anbefalte innlegg

Hei, tidligere i dag bestilte jeg et Sapphire X800XT fra komplett, som ikke kommer på lager før 1 september, det kosta 4 475,-, har jeg gjort et bra kjøp? vil 360 watt'n min fra chieftec holde?

jeg har ellers 2 512 ddr brikker pc 3200

1 hdd

1 optisk drev

asus a7n8x-e deluxe

amd xp2500+@2800+

vil dette klare å dra igang doom3 og hl2?

Shade

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, tidligere i dag bestilte jeg et Sapphire X800XT fra komplett, som ikke kommer på lager før 1 september, det kosta 4 475,-, har jeg gjort et bra kjøp? vil 360 watt'n min fra chieftec holde?

1 hdd

1 optisk drev

asus a7n8x-e deluxe

amd xp2500+@2800+

Shade

Legg merke til at det står ubekreftet. Så det er ikke sikkert at de får kortet inn den 1.sept

Lenke til kommentar

1 hdd

1 optisk drev

asus a7n8x-e deluxe

amd xp2500+@2800+

Shade

Man kan ikke gjøre et godt kjøp når man går for toppmodellene. Prisene kommer som vanlig til å gå ned spesielt for toppmodellene. Et bedre kjøp i dag er heller Sparkle GeForce 6800 til ca 2500,-.

Doom 3 og HL2 kommer selvsagt til å gå glatt med X800XT eller GF 6800 Ultra. Skulle bare mangle når man betaler godt over 4000,- for et skjermkort.

Skulle du derimot oppgradere noe annet er vel CPUen din største flaskehals.

Lenke til kommentar

Som en annen sier lenger oppe i tråden, det er aldri noe godt kjøp å kjøpe det aller nyeste...

Selv har jeg en XP1700@2000MHz og et R9500@R9800 (softmod) og kjører Doom3 helt fint på 1024x768. Hadde selvsagt vært ok å kunne kjørt spillet på høyere oppløsning og med max eyecandy, men det er ikke noe must for meg.

Personlig ville jeg nok kansellert det X800XT kortet og kjøpt et rimeligere kort evt ventet til X800XT kortet var falt litt i pris.

Lenke til kommentar

ja, men jeg har lest noe om steppingen på korta, altså AD eller AA eller hva det no var, og nyere vivo kort hadd vist kommet med den steppingen som ikke kunne softmoddes, surt og betale 3800 for et vivo kort som ikke kan softmoddes, og x800xt er bare 650 kr billigere, det er en dags arbeid for meg det(sommerjobb) så det skal gå greit

Shade

Lenke til kommentar

Husk alltid på at du ikke er garantert noe som helst med modding.. Så du kan risikere å havne med noe som ikke kan moddes i det hele tatt, det bør taes med i beregningen + eventuelle portokostnader og et par bortkastede timer hvis det ikke fungerer. For min egen del er det nok bry til at jeg ikke orker å kjøpe noe som er "krøplet" og må moddes... 6800GT med 16 pipes er på lager flere steder for 3800,- og mindre, og er på vei ned i pris. Det kan jo vurderes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...