Gå til innhold

Har du noengang brukt over 3000 på et skjermkort?

guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper bare dyre skjermkort hvis det kan forsvare prisen. Siden x800pro kortene er opptil 2-3x raskere enn forrige generasjon (i høye oppløsninger + AA/AF), så betalte jeg ca. 4000kr for nytt skjermkort denne runden.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Har nok aldri brukt så mye. Det dyreste kortet jeg har kjøpt, var GeForce2 Pro 64mb da det var nytt. Kosta opp mot 2000. Senere har jeg brukt rundt 1500, bl.a. Ti4200, R9500 samt kortet jeg bruker i dag, 900 kr for brukt  9700 Pro.

Gf2 pro kosta langt mer enn 2000 når det var nytt. Tok mange mnder før de gikk så mye ned i pris. Jeg har vel brukt 3000 på et voodo kort når de kom, beste kjøpet ever. Så kjøpte jeg meg et asus gf2 GTS med vivo kort til 3400 eller noe sånt. Så ble det 8500le til 2500, 9500 moddbart til 9700 for 1300 brukt, og 2100 for 9800pro som jeg har enda. Gf2 kortet var den største ripoffen, det var ikke verdt pengene, bare noen usle prosent raskere enn det gamle gf1 ddr kortet jeg har i en server nå. Både 8500le og 9500 kortene har jeg fått såpass billig når de kom at jeg klarte å selge de med bare noen 100kr i tap. Det er egentlig waste å kjøpe det beste når det er helt nytt. I løpet av noen få mnder er prisen gått ned 30-40% og først da er driverne optimalisert. Blir vel et x800vivo på meg så snart det koster under 3k. Eller et 6800gt.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...