Gå til innhold

Har du noengang brukt over 3000 på et skjermkort?


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg brukte ca 3400 på et Geforce 2 GTS, rett etter konfirmasjonen.... brukte det tom mai i år :)... Kunne spille ut2004 med det greit, faktisk...

 

Kjøpte meg gf5700 ultra i mai, til 1200 spenn. Bra kjøp, angrer ikke... Tror ikke jeg gidder bruke 3000 på skjermkort igjen før jeg har en orntli jobb eller får studielån (vel, blir vel ikke rik av studielån...). Det er bare altfor mye penger å bruke på et skjermkort hvis penger spiller noen rolle for deg i det hele tatt (dvs, hvis du lever på månedslønn).

Lenke til kommentar

Har kjøpt skjermkort til over 3000 to ganger. Ene gangen var et Geforce 3, men der spleisa jeg med lillebroren min(dvs 50/50) så det var helt overkommelig. I tidlig i fjor vår kjøpte jeg meg egen pc og da investerte jeg i et hercules 9700pro, som jeg har vert meget fornøyd med. Det fungerer utmerket enda(har ikke fått prøvd d i doom3 enda iom at jeg ikke har fått pc'en opp på hybelen enda.

Lenke til kommentar

Har kjøpt 2 kort til en pris over tre tusen.

Det første var Gainward Ti4600 super-duper versjon, kosta meg 4700,- var jo helt nytt og meget bra. Funker faktisk den dag i dag, kjører HL2 "betaen" helt glatt. (60+fps altids)

 

Så var det Sapphire X800pro vivo kortet til 3900. Som er flashet til XT og kjører XT speed uten andre protester enn den pokkers vifta. Bra kjøp det også.

 

Men mitt beste kjøp innen skjermkort var nok Gf3 Ti200 med DDR minne ;) fy som det kortet eide, faktisk brukanes den dag i dag også. Langt bedre enn GF4mx400 kort osv. 128mb ddr minne ;) Aopen Gf3Ti200 "DDR ultraspeed" :D

kosta meg 1500kr på psdata for en god tid tilbake siden, mitt beste kjøp ever..

Ikke så dumt at en kompis hadde palitdaytona sin utgave av samme kortet :) de to var harde på å overklokke gitt. Long live GF3 Ti200 :)

Lenke til kommentar

SKulle gjerne gjort det hvis jeg bare hadde hatt penger til det. :p Men skrapte bare opp nok til: Connect 3d: Radon 9800 pro for ca 2000 kr... Det skulle holde til det meste det :thumbup:

Mener at det mesten er sløseri å kjøpe det råeste som er, med tanke på prisen... Det nest beste pleier å holde lengst i forhold til prisen spør du meg... :)

Lenke til kommentar

Fikk en trang for å kommentere det der :)

X800 ~ gf6800 kortene yter tilnærmet _dobbelt_ så bra som 9800pro og xt kort gjør.... dette gjelder de fleste spill av seriøs vekt... på høye settings.

Om man tar doom som eksempel er det _minst_ 20fps som skiller et bra 9800rigg fra en "brukbar" x800 rigg.... da er det kanskje verdt pengene mener nå jeg.

fps/pris ;)

+ at når du først skal ut å bruke massse penger kan du like greit gjøre det ordentlig, så blir det lengre til neste gang ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...