Gå til innhold

Har du noengang brukt over 3000 på et skjermkort?

guezz

Anbefalte innlegg

Første gangen jeg brukte så sinnsykt mye penger på et skjermkort var for 2 måneder siden da jeg gikk til innkjøp av Sapphire Radeon X800 Pro VIVO til 3849. For å være ærlig har jeg aldri angret på dette i etterkant siden jeg nå kjører på 16 pipes 500/560 :love:

Det meste jeg noengang har brukt før dette innkjøpet var 1700 på et ti4200!

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel brukte jo 4400,- på et Hercules 9800pro i sin tid.

hehe røverkjøp som dem sir.

men jeg kjøpte et geforce 5200 for 5-600 når jeg kjøpte meg ny data for bare noen måneder siden ikke den store summen men et dårlig kjøp for det om.

Ps nei har aldri brukt mer en 3000 på et skjermkort. selv om det trengs :whistle:

Lenke til kommentar

Betalte 3900,- for mitt Connect-3D x800 Pro ViVo BULK + porto

Har aldri tidligere brukt så mye penger på et skjermkort, men kan ikke si at jeg angrer heller...

Kortet har XT-kjerne, og kjører det med 16 pipelines på 520/560 stabilt til vanlig... Nå som det faktisk er ganske kjølig ute, kan jeg sikkert klokke det opp enda mer, men har ikke brydd meg med det...

Tidligere kjøpte jeg kort som 9600 Pro og 9600 XT til ca. 1700,- men de var ikke bra nok... :roll:

Lenke til kommentar

Ja. Kjøpte Gainward Geforce4 Ti4600 Golden sample for 2 år siden for 4610,-

Kjøpte nettopp en Asus X800XT for 4690,-

Det artige er at ingen av disse kortene har fungert ordentlig ved første levering. GF4'en hadde noe trøbbel med rammen slik at ett av bildelagene låste seg under spilling mens de andre lagene fortsatte som normalt. Det var visst noe feil på ram'en. Kortet jeg fikk ved andre levering fungerer fremdeles utmerket. :thumbup:

AX800XT'en merker ikke at jeg kobler til strøm så jeg venter på mandagen så jeg får returnert dette og får tilsendt ett nytt som forhåpentligvis fungerer tilfredstillende.

Kanskje jeg burde lære av dette å ikke kjøpe det nyeste og beste ved senere anledninger. Det er vel en god grunn til at alle hovedkort og andre kort kommer i reviserte utgaver. :hmm: :!:

Lenke til kommentar

Kjøpte R9800Pro når det var ganske nytt.. komplett hadde det på ukens tilbud.. tror det var ca 3500,-

Men da jeg kjøpte min første maskin, kjøpte jeg med GeForce3 som var det råeste av det råeste da.. kan ikke huske hvor mye jeg ga for det, men mener det var rundt 4k

Lenke til kommentar

Blar ikke opp flere tusen bare for å kjøpe 3Dkort av nyeste type, da må det jammen være det beste på markedet og totalt slå ut alt annet UTEN å måtte overklokkes. Kjøper det som passer min bruk, det dyreste jeg har kjøpt kostet nok ca 1800 og det holder enda en stund, HIS 9600Pro 128MB DDR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...