BASF Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Bestilte: EPoX EP-P4MKi Hovedkort for S478/533mhz OG en Celeron D 2,4 CPU pga den var avbildet som tilbehør for HK nederst på sia. Monterte dette sammen og svart skjerm... hmm Ringte komplett å spurte om de hadde noe peiling ... sto i telefonen med en teknikker i ca 30 min å han bladde på nettsider og lister over cpu support men fant ingenting ... og han kom ut med den konklusjonen at hovedkortet var defekt og jeg skulle returnere det ... men hadde det travelt med å få en pc oppe så jeg dro på en lokal pc butikk ( Datakjeden.no tidligere komplett) kjøpte et hovedkort av samme type og dette kortet fikk de samme feilene .. sort bilde så jeg returnerte det straks samme dag ... ringte komplett igjen ... snakket med en teknikker der ... han ba meg oppgradere biosen ... hmm hvordan skal jeg få dette til da (sort skjermbilde)... jo sende hovedkortet til komplett og de oppgraderer biosen og sender det ned til meg ... Jeg fikk lånt meg en pc med standar Celeron 2.4 ghz bytta cpu ... og HK fungerte glimrende med den standar cpu'en ... oppgraderte bios ... men ikke noen forandring ... sort bilde....kjøpte meg nytt HK og en Celeron 2,4 altså ikke Celeron D ... og nå sitter jeg med 2 pc-er og en del lapper mindre i lommeboka mi Det viste seg at hovedkortet ikke var kompatibelt med CPU'en En hvis de hadde testa komponenter før komplett setter de som tilbehør under produktene. Mvh Frank Barø Endret 14. august 2004 av BASF Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Det med kompatibelt tilbehør bør de skjerpe seg med.Har hatt nøyaktig samme problemet hos komplett.no Lenke til kommentar
spetter Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Har selv hatt et problem med 1 hovedkort som fungerte etter at jeg hadde fått den 3dje utgaven fra komplett.no Ënn bør nok sjekke ut hva som er kompatibelt med hva uansett hva nettbutikkene sier. Samt at når de feilsøker innsendte varer så kan de tro det er ikke noe feil med det mens det er det osv.. Lenke til kommentar
BASF Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 litt vanskelig når celeron D ikke er oppført på noen av HK kompabilitetslistene Lenke til kommentar
Schaeffer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Er ikke celeron D "Prescottbasert"? 90nm "Prescott"...Joa... De fleste oppgående mennesker vet at man skal sjekke HK først at den takler CPU...Og hvis det står Precott-ready, så passer den..er det ikke oppgitt, så passer det ikke... Komplett burde ringt kunde og fortalt dette, og kunde burde sjekket det selv før han bestillte... Uavgjort sier nå jeg... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 De fleste oppgående mennesker vet at man skal sjekke HK først at den takler CPU... Hvis Komplett har ført opp prosessoren som tilbehør til kortet, synes jeg de i stor grad bør ta det på sin kappe. Det er tross alt ikke alle som ser det som en selvfølge at Celeron D er Prescott-basert og ikke er kompatibelt med hovedkortet. Lenke til kommentar
alfern Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Dersom den stod som tilbehør til hovedkortet: Ta kontakt med komplett og forklar dette for dem. Be også om å få returnere den "ekstra" maskinen. Det ordner seg helt sikkert. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 De fleste oppgående mennesker vet at man skal sjekke HK først at den takler CPU...Og hvis det står Precott-ready, så passer den..er det ikke oppgitt, så passer det ikke... De fleste oppegående mennesker vet ikke dette nei. Hvis en CPU står oppført under tilbehør regner man jo selvfølgelig med at den faktisk virker til produktet. Her kunne jeg lett gjort samme feil som BASF. Tror nesten ingen vet at D er "Prescott", langt mindre hva Prescott faktisk er... Lenke til kommentar
Schaeffer Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Da er det Komplett som bør undersøke at varene er kompatible... Men hvis noe skal bygge en PC så bør de ha kunnskapene... I dette tilfellet så er det komplett som har "driti seg ut" Kontakt dem og returner det du ikke trenger... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg synes også komplett burde ta dette på egen kappe, hvis noe som ikke er kompatibelt ligger under "tilbehør" er det jo en feil komplett har gjort. Komplett burde vite bedre enn kunden. Lenke til kommentar
BASF Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 nah ... beholder det jeg ... ble en ny firewall Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 De fleste oppgående mennesker vet at man skal sjekke HK først at den takler CPU... Hvis Komplett har ført opp prosessoren som tilbehør til kortet, synes jeg de i stor grad bør ta det på sin kappe. Det er tross alt ikke alle som ser det som en selvfølge at Celeron D er Prescott-basert og ikke er kompatibelt med hovedkortet. Det er det verste.. Jeg skal hente denne cpu'en med det hovedkortet på posten i dag. Kjøpte det fordi det sto som tilbehør for den cpu'en.. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hei Vi beklager selvfølgelig dette på det sterkeste. Vi har nå tatt en gjennomgang av tilbehør på alle hovedkort. Ser noen av dere noen feil så setter vi stor pris på om dere sier i fra. Her har det nok gått litt fort i sommervarmen ser det ut til. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Hmm.. leste litt feil der så jeg. Jeg kjøpte dette kortet: EPoX EP-4PLAi Hovedkort for S478/800mhz I848P, ATA100, ATX, SC-DDR400, LYD, LAN Det skal vel funke sammen med denne: Intel Celeron D 320 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 256KB cache? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå