Gå til innhold

Ett mareritt starter

Anbefalte innlegg

Jeg hadde gledet meg i en månede til og få min dell xps pc. Men her startet problemene. Da jeg fikk min xps pc fungerte alt strålende ca en uke, intil jeg skulle logge meg inn på windows ,, startet problemene, filen dil 32 mangler, får altså ikke logget meg på windows, har også testet og installere på nytt men da får jeg bare en blå skjerm hvor det står at windows ikke kan installeres, + en lang error code. har vert i kontakt med dell får og få teknisk support, her blir jeg henvist til ett annet nummer, og dette er dell i england, ikke så veldig lett og fårstå engelsk support når man eller ikke er så data kyndig.dell i Norge sier at de ikke har support for min pc her i Norge, dette virker jo veldig rart da jeg har faktisk en forsikring fra dell om at vis min pc skulle gå i stykker har jeg krav på at en teknikker kommer hjemm til meg neste arbeidsdag, kommer han da fra Engeland :nei: har også kjøpt min pc igjenom dell her i Norge. Tok så kontakt med dell igjen og spurte om jeg kunne få en tekniker hjem, svaret var at det var ingen som hadde god nok erfaring med denne pc i Norge, slik at det kunne ta tid før jeg fikk hjelp. Og her sitter jeg med en pc til 40000 kr som ikke fungerer.

Dell har vist noe av den beste supporten har jeg hørt :cry:

Beklager min dårlige Norsk da jeg er Svensk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En nød løsning er jo å kjøpe en helt ny HD. Men det høres litt rart ut. En annen ting er å installere Linux for så å slette win. Men dette er for dårlig av dell, synes det er forkastelig at de gjør noe slikt. Dette er høyest klageverdig fra Dell sin side. :thumbdown:

Hvis du kunne ha skrevet ned feilmeldingen så hadde det nok vært enklere å vite hva du må gjøre. Det kan jo hende at CDen ikke funker 100%

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt problemet ditt. Sier du at du prøver å installere standard windows, og du får feilkode, eller bruker du den j**** bambusdisken som Dell (og andre) sender med (system restore disk eller noe sånt)?

I såfall, skaff deg en vanlig windows disk og test med den. Formater alt og begynn på nytt.

Skee

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ikke logget meg på windows, har også testet og installere på nytt men da får jeg bare en blå skjerm hvor det står at windows ikke kan installeres, + en lang error code. har vert i

Hvis det ikke går å installere påny med den medfølgende recovery cd'en så er det jo helt klart en garantisak, så da bør du bare forlange din på-stedet-service og sitte og vente på tekniker.

Nå er jo desverre ikke Dell så gode på hverken det ene eller det andre, men du må bare stå på ditt og be om å få snakke med noen som er over den du snakker med hvis du ikke får gjennomslag.

Lenke til kommentar

Hei.

Sitter med en samme maskin på jobben og hadde samme problem.

Vanskeligt og finne feilen men lett og løse når jeg fant ut av det.

Det står en Sata-disk i den pcen og du må installere driverene fra diskett under installasjonen av Windows XP.

Du henter driverene fra dell sine sider her:

http://support.euro.dell.com/no/no/index.a...x.asp&showreg=1

Lag disketten med driverene og så start installasjionen og trykk F6 når

den spør om du nvil installere 3, parts drivere.

Funket fint for meg :yes:

Ivan.

Lenke til kommentar
En annen ting er å installere Linux for så å slette win. Men dette er for dårlig av dell, synes det er forkastelig at de gjør noe slikt.  Dette er høyest klageverdig fra Dell sin side.  :thumbdown:

Hei,

Hvem køber en Dell XPS til 40.000kr - for så å installere Linux?

Lidt info om Dell XPS:

Dimension XPS er bygd for ekstreme spillere og andre entusiaster på utkikk etter avanserte datamuligheter. Den er den mest fleksible av Dimension-systemene og kan utvides for å takle de mest grafikkintensive filer og videoredigeringsprogram. Bygd med XPS-teknologi som omfatter nytt kabinettdesign, spesialiserte vifter som holder systemet kjølig og stillegående, kraft til å holde ut i lengden og utrolig realistisk bilde og lyd.

Men er enig i at det er for dårlig service av Dell :thumbdown:

Jeg ville prøve å teste RAM'en med f.eks Memtest86 fra en en DOS-diskette - siden den fungerte i en uge før problemerne oppstod.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Hadde faktisk dellmaskin ei gang i tia.... (borte nå da)

Hovedkort gikk til helskotten i et lyn-nedslag, ringte dell, måtte kjøre å levere maskina ca 500 meter fra der vi bor, (infocare), fikk den tilbake etter en ukes tid...

Slo på, poff, ringte support igjen, neste dag sto det en fyr på døra og ville bytte hovedkort igjen, denne ganga funka det helt fint da... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Akkurat det samme problemet oppstod hos meg. Fikk ikke til å starte windows og fikk problemer med å formatere. Det jeg gjorde var å boote opp fra en annen harddisk, gå inn på min "ødelagte" og slette hele windows-mappen manuelt. Da funket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...