erikos Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg hadde gledet meg i en månede til og få min dell xps pc. Men her startet problemene. Da jeg fikk min xps pc fungerte alt strålende ca en uke, intil jeg skulle logge meg inn på windows ,, startet problemene, filen dil 32 mangler, får altså ikke logget meg på windows, har også testet og installere på nytt men da får jeg bare en blå skjerm hvor det står at windows ikke kan installeres, + en lang error code. har vert i kontakt med dell får og få teknisk support, her blir jeg henvist til ett annet nummer, og dette er dell i england, ikke så veldig lett og fårstå engelsk support når man eller ikke er så data kyndig.dell i Norge sier at de ikke har support for min pc her i Norge, dette virker jo veldig rart da jeg har faktisk en forsikring fra dell om at vis min pc skulle gå i stykker har jeg krav på at en teknikker kommer hjemm til meg neste arbeidsdag, kommer han da fra Engeland har også kjøpt min pc igjenom dell her i Norge. Tok så kontakt med dell igjen og spurte om jeg kunne få en tekniker hjem, svaret var at det var ingen som hadde god nok erfaring med denne pc i Norge, slik at det kunne ta tid før jeg fikk hjelp. Og her sitter jeg med en pc til 40000 kr som ikke fungerer. Dell har vist noe av den beste supporten har jeg hørt Beklager min dårlige Norsk da jeg er Svensk Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Flytter denne over til webshop-kategorien Lenke til kommentar
Spook Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Krev snarest å få hevet kjøpet, det er nå mitt råd. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 En nød løsning er jo å kjøpe en helt ny HD. Men det høres litt rart ut. En annen ting er å installere Linux for så å slette win. Men dette er for dårlig av dell, synes det er forkastelig at de gjør noe slikt. Dette er høyest klageverdig fra Dell sin side. Hvis du kunne ha skrevet ned feilmeldingen så hadde det nok vært enklere å vite hva du må gjøre. Det kan jo hende at CDen ikke funker 100% Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg hadde krevd å få pengene tilbake. Både pga. skaden, men også pga. elendig support. Hva skal du gjøre neste gang problemet skjer? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Det er vel ikke verre enn å formatere og installere alt på nytt igjen? Da er det fikset på noen timer. Lenke til kommentar
runela Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Syns dette er for dårlig av dell. Når de sier at du skal få en teknikker hjem og desuten betaller mann ikke ekstra for den forsikkringen? Lenke til kommentar
Skee Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Skjønte ikke helt problemet ditt. Sier du at du prøver å installere standard windows, og du får feilkode, eller bruker du den j**** bambusdisken som Dell (og andre) sender med (system restore disk eller noe sånt)? I såfall, skaff deg en vanlig windows disk og test med den. Formater alt og begynn på nytt. Skee Lenke til kommentar
lodott Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Jeg hadde bedt om å få pengene tilbake, eller å få byttet den i en ny pc. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hørt som om Dell før. Simon Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 ikke logget meg på windows, har også testet og installere på nytt men da får jeg bare en blå skjerm hvor det står at windows ikke kan installeres, + en lang error code. har vert i Hvis det ikke går å installere påny med den medfølgende recovery cd'en så er det jo helt klart en garantisak, så da bør du bare forlange din på-stedet-service og sitte og vente på tekniker. Nå er jo desverre ikke Dell så gode på hverken det ene eller det andre, men du må bare stå på ditt og be om å få snakke med noen som er over den du snakker med hvis du ikke får gjennomslag. Lenke til kommentar
pfviv Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Hei. Sitter med en samme maskin på jobben og hadde samme problem. Vanskeligt og finne feilen men lett og løse når jeg fant ut av det. Det står en Sata-disk i den pcen og du må installere driverene fra diskett under installasjonen av Windows XP. Du henter driverene fra dell sine sider her: http://support.euro.dell.com/no/no/index.a...x.asp&showreg=1 Lag disketten med driverene og så start installasjionen og trykk F6 når den spør om du nvil installere 3, parts drivere. Funket fint for meg Ivan. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) En annen ting er å installere Linux for så å slette win. Men dette er for dårlig av dell, synes det er forkastelig at de gjør noe slikt. Dette er høyest klageverdig fra Dell sin side. Hei, Hvem køber en Dell XPS til 40.000kr - for så å installere Linux? Lidt info om Dell XPS: Dimension XPS er bygd for ekstreme spillere og andre entusiaster på utkikk etter avanserte datamuligheter. Den er den mest fleksible av Dimension-systemene og kan utvides for å takle de mest grafikkintensive filer og videoredigeringsprogram. Bygd med XPS-teknologi som omfatter nytt kabinettdesign, spesialiserte vifter som holder systemet kjølig og stillegående, kraft til å holde ut i lengden og utrolig realistisk bilde og lyd. Men er enig i at det er for dårlig service av Dell Jeg ville prøve å teste RAM'en med f.eks Memtest86 fra en en DOS-diskette - siden den fungerte i en uge før problemerne oppstod. Mvh Kimmer Endret 23. august 2004 av Kimmer Lenke til kommentar
boosting Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Som tommelregel, alltid reformater og reinstaller windows på nytt på slike OEM pc'er. Windows installasjoner fra produsenter som Dell og Compaq, IBM osv. er alltid "rotet" skikkelig til, og skaper som regel problemer til slutt. Lenke til kommentar
-SVG-Pacman Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Enig der.. Eg skal bestille en xps-pc til 40.000 nå Med masse dilldall installert på forhånd. Det første som skjer når den kommer i hus er gode gamle format c:\ Og så battlefield vietnam selvsagt! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Dell-support er ikke bare fryd og gammen, noe min gamle tråd om dette viser! Lenke til kommentar
Templar Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 www.netshop.no knuser alt i service, til og med Dell. Simon Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hadde faktisk dellmaskin ei gang i tia.... (borte nå da) Hovedkort gikk til helskotten i et lyn-nedslag, ringte dell, måtte kjøre å levere maskina ca 500 meter fra der vi bor, (infocare), fikk den tilbake etter en ukes tid... Slo på, poff, ringte support igjen, neste dag sto det en fyr på døra og ville bytte hovedkort igjen, denne ganga funka det helt fint da... Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 www.netshop.no knuser alt i service, til og med Dell. Simon Til og med Dell? var det så vanskelig da? :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Akkurat det samme problemet oppstod hos meg. Fikk ikke til å starte windows og fikk problemer med å formatere. Det jeg gjorde var å boote opp fra en annen harddisk, gå inn på min "ødelagte" og slette hele windows-mappen manuelt. Da funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå