Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Etter mye frustrasjon så startet maskinen endelig opp etter montering av vannkjøling idag. Hva som var feilen er ennå ukjent. Sånn så det ut før jeg begynte: Og det her etter litt montering: Og sånn ser det ut nå: Sikkert ikke så mye å skryte av i forhold til dere gamle travere innen vannkjøling, men det er i allefall en begynnelse. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Av ren interesse, hvilken radiator benytter du? Er det AC Airplex EVO 240? Fungerer denne bra, og hvilke temperaturer har du i systemet ditt? Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Ja det stemmer at det er den radiatoren. temp. på cpu er 27c idle med en romtemp på 26c. cpu tempen er tatt ut fra mbm5. Har satt en temp føler i rillene på radiatoren også. den viser 29c hvis det skulle være av int. Endret 14. august 2004 av Lotus-Omega Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvilke vifter har du festet til radiatoren? Huff, radiatoren virket enormt stor, jeg lurer på hvordan jeg evt. skal feste denne dersom jeg går til innkjøp av en slik. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Bra begynnelse takk for det Dr.X. Må jo ha en Aquaero til systemet også Bruker 2stk papst 94cm3. meget behagelige vifter. radiatoren er ganske stor ja. var meningen jeg skulle ha den i bunnen av kainettet, men føttene til kab. var i veien. så da tok jeg heller bort de 2 hyllene til hdd'ene og kjøpte meg en PCI hdd holder. i tillegg til de tempene som er oppgitt så er min p4 2,8ghz klokket til 3,5ghz eller rettere sagt 3500,2mhz Endret 14. august 2004 av Lotus-Omega Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Meget smart ordning med den funellen, må jeg si. Optisk sett var det vel ikke et gullkorn, men temperaturen derimot ! Veldig bra, veldig bra. Har faktisk tenkt på samme løsning selv, men kom til konklusjonen at det ble for lite plass, og for stygt. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Skal være enig med deg der Dr.X. men annse det som ett prøve prosjekt for å se om det utgjør noen temp forskjeller. ødelegger jo mye av utsikten men, eller innsikten Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Gjetter på at du ikke har særlig stillegående PC hehe. Du har åpen kasse hele tiden går jeg utfra? Du tar vel ikke luft inn på baksiden av kabinettet gjennom den slangen? PSU blåser jo ut varmluft der... Ofte fordel å ta luft inn i fronten på kassen Kjekkt å ha stor kasse til førstegangs vannkjøling bygging, kjenner gjenn prosjektet rimelig godt. Selv har jeg faktisk klart å vannkjøle både CPU og GPU i en liten Shuttle SFF (SN45GV2) men pumpen og radiatoren er ekstern i en liten kasse jeg bygde. Har på langt nær så bra temp som du har pga en ganske liten radiator, men det funker veldig bra. Du har en god begynnelse og det kan nok bare bli bedre, good job Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Gjetter på at du ikke har særlig stillegående PC hehe. Du har åpen kasse hele tiden går jeg utfra? Du tar vel ikke luft inn på baksiden av kabinettet gjennom den slangen? PSU blåser jo ut varmluft der... Ofte fordel å ta luft inn i fronten på kassen Jo jeg har faktisk en stillegående pc. bare 2 stk papstvifter som surer og går på radiatoren og de suger inn luft gjennom fronten og ut bak. ikke no vifte som suger inn luften fra Psu her nei. må jo si at det er bra gjort det du har gjort med Shuttle'n din Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Har nå kjørt en tortur test med prime95 og tempen står bare å vipper på 35/36c. Er det en akseptabel temp. med tanke på at inne tempen er 26c. Er det noen steder der man kan sammenligne temperaturer med forskjellige oppsett som folk har. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ja det stemmer at det er den radiatoren. temp. på cpu er 27c idle med en romtemp på 26c. cpu tempen er tatt ut fra mbm5. Har satt en temp føler i rillene på radiatoren også. den viser 29c hvis det skulle være av int. Beklager å si det, men her har vi nok et eksempel på at mbm og andre tilsvarende programmer juger så det renner av dem. En CPU-temp på 27grader når romtemp er 26grader, er nærmest en fysisk umulighet. Har du en romtemp på 26grader, ligger høyst sannsynlig den reelle CPU-tempen et sted mellom 35 og 40grader. Ellers var jo løsningen med luftkanalen gjennom kabinettet ganske smart. Men hvorfor ikke lage et par hull i bunnen, og hente luft derifra? Bare som et forslag. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Du har helt sikkert rett "Skrue" ang temp. Men er bios mer å stole på da i forhold. Å lage hull i bunnen skulle vel ikke by på problemer, har ett blått rør til som jeg kan få til ett eller annet med. Takk for tilbakemeldingen "Skrue" Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Du har helt sikkert rett "Skrue" ang temp. <b>Men er bios mer å stole på da i forhold.</b>Å lage hull i bunnen skulle vel ikke by på problemer, har ett blått rør til som jeg kan få til ett eller annet med. Takk for tilbakemeldingen "Skrue" Egentlig ikke da de henter temperaturer fra samme føler. Må nok til en ekstern tempmåler for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvis du er flink å støvsuge så er det sikkert OK med luftinntak fra bunnen, men det samler seg fort støv i radiator finnene, da forsvinner mye av kjøleeffekten, støvet fungerer som isolasjon. Jeg ville heller satset på å blåse ut under og hente kald luft i front. Det samme kan sies om toppen, støv legger seg jo spesielt på flater, så å blåse ut er nok best. Ja jeg vet det fins støvfilter, men de bremser en god del og en vifte som må slite litt bråker mere. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Huff. støvsuge? da tror jeg står over gitt . jeg finner vel på noe.....har jo akkurat fått opp systemet så jeg er jo bare i startfasen på en måte. har fortsatt mange ideer å prøve ut. Har 1 stk "Digital Doc 5" liggende....den må vel være mer nøyaktig til å måle med. men hvor er den mest effektive plassen på CPU uten å ødelegge kontaktflate mellom blokka og CPU? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Sånn: Limes fast, tett inntil core. Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Tusen takk igjen Herr. "Skrue" En annen ting jeg lurte på er om det er stor forskjell mellom ytelsen på sølvblokkene til AC og vanlige kobberblokker Endret 14. august 2004 av Lotus-Omega Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Tusen takk igjen Herr. "Skrue" Bare hyggelig! Et tips: Klipp forsiktig av så mye som mulig av plasten rundt føleren, for å få den så tett inntil core som mulig. Men vær forsiktignår du klipper. Føleren er ganske skjør, og tåler ikke mye hardhent behandling! Lenke til kommentar
Lotus-Omega Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Temperaturen ligger fortsatt på 27c etter mbm5 og nå har jeg satt opp Vcore fra 1,60 til 1,65 og 3,57ghz. Men det blir moro og se hva det blir med Digital Doc'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå