beltazore Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Har et Speedtouth adsl modem som vi har fått av telenor. I dette modemet må det være en firewall som jeg ikke kan finne. Jeg får nemelig ikke lov til å koble ut via modemet til ftp severe som bruker port 8888. Er det noen som har dette modemet eller noen som vet hvordan man slår av firewallen slik at jeg kan koble til ftp severn? P.S. Modemet har et web-interface, men jeg kan ikke finne delen med firewall innstillingene... På hjemmesiden dems står det at det er innebygget firewall i modemet/gateway'en... Alexander Lenke til kommentar
Maievh Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hiv opp porten i virtual server viss du finner det innpå instillingene Lenke til kommentar
beltazore Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Hmm, kan ikke finne akuratt det du snakker om HeliX_. Men kan det være under NAPT instillingene? Har en del valg der. Det er blantannet noe der som heter UPnP, der jeg kan velge Full, Secure, eller Off. Kan det være den? Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Prøv å Google etter modemet ditt, helt sikkert noen med samme problem. Om ikke annet, så har antagelig de som bruker Emule noen porter de må åpne opp, hvilket er samme problem. Det finnes sikkert en manual for modemet ditt også, og det spørs om du må lære deg hva FILTER er (hvis ikke forslaget til Helix innebærer software som forenkler dette). Når du skal åpne en port kan du velge spesifikk IP adresse (når du setter filteret) for en annen maskin som skal ha tilgang til porten, evt. "IP adressen 0.0.0.0" for å gi alle tilgang til denne porten. Uansett prøv Google søk på modemet ditt. Lenke til kommentar
beltazore Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Greit det, skal google litt jeg... Men jeg tror jeg må pressisere at det er jeg som ikke får koblet på ftp-servere med portnummer 8888..... EDIT: Har funnet ut at jeg må bruke telnet for å fikse på firewall rules'ene... skulle helt ha stoppet hele firewall'en! noen som vet hvordan jeg kan gjøre det? Endret 14. august 2004 av beltazore Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Greit det, skal google litt jeg... Men jeg tror jeg må pressisere at det er jeg som ikke får koblet på ftp-servere med portnummer 8888..... EDIT: Har funnet ut at jeg må bruke telnet for å fikse på firewall rules'ene... skulle helt ha stoppet hele firewall'en! noen som vet hvordan jeg kan gjøre det? Telnet interfacen er ikke akkurat brukervennlig nei. Hvordan du gjør det er avhengig av modemet ditt, derfor (så lenge ingen med akkurat ditt modem har svart, som har peiling) må du bruke Google for å finne noen, evt. begynne å bla i manualen til modemet ditt. Godt mulig du kan rett og slett slå av Firwall'en på modemet ditt, på mitt må jeg sette et FILTER for å åpne portene (via telnet). Du kan jo legge inn et FILTER som åpner alle porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå