Gå til innhold

volcano 12 eller Jet 7

Tonickup

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men så må du jo huske at luftgjennomstrømning ikke er alt da.

Jet 7 er en radialvifte, osm vil si at den ikke har et "deadspot" under vifte, i motsetning til volcano 12. Jet 7 har også større mottrykk egenskaper enn volcano 12.

Men hvilken som er best vet jeg ikke. Har jet 7, og er veldig fornøyd med den. men om volcano 12 kjøler bedre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ok da kan vi samenligne temperaturer ettersom vi har samme prosessoren som er like mye overklokket, du med Jet7 og jeg med Volkano12.

Med romtemperatur på 25 grader har jeg idel CPU temp på 2000 rpm 49,5 grader og system 34 grader.

Temp CPU load 5500rpm 46 grader og system 32 grader.

Med romtemperatur på 30 grader har jeg idle CPU temp på 2000rpm 51,5 grader og systemtemp på 37 grader.

Temp CPU load 5500rpm 51,5 grader og system 37 grader.

Jeg kjører altid vifta på fult under load, jeg vill ikke finne ut hva som skjer dersom CPU overopphetes.

Det med deadspot tror jeg er en smule overdrevet men det større mottrykket som Jet 7 har vil gjøre at luftgjennomstrømningen holder seg bra selv med hybelkaniner i kjøleribben.

Hva lyftgjennomstrømning i kabinettet gjelder har jeg 2 Spire Exhoust sentrifugalvifter på 31CFM hvær +PSU som trekker luft ut av kabinettet og til luft inn er det en diskettslott og en CD slott som er åpen i fronten

Kabinettet er et Brick medium tower fra 1999.

Lenke til kommentar

Greit, skal vi se hva temps jeg har da.

på 3660 rpm (Max), idle, med kabinettemperatur på 26 grader er CPU tempen på 41 grader.

på 3660 rpm (Max), idle, med kabinettemperatur på 22 grader er CPU tempen på 33 grader.

På 2400 rpm (Min), idle, med kabinettemperatur på 28 grader er CPU tempen 47 grader.

På 3660 rmp (max), Full load, med kabinettemperatur på 28 grader er CPU tempen på 54 grader.

Har et coolermaster kabinett, med 2 innsugsvifter og en som blåser ut + ps viften.

Kjøepastaen jeg bruker er den som fulgte med jet 7.

Lenke til kommentar
Greit, skal vi se hva temps jeg har da.

på 3660 rpm (Max), idle, med kabinettemperatur på 26 grader er CPU tempen på 41 grader.

på 3660 rpm (Max), idle, med kabinettemperatur på 22 grader er CPU tempen på 33 grader.

På 2400 rpm (Min), idle, med kabinettemperatur på 28 grader er CPU tempen 47 grader.

På 3660 rmp (max), Full load, med kabinettemperatur på 28 grader er CPU tempen på 54 grader.

Har et coolermaster kabinett, med 2 innsugsvifter og en som blåser ut + ps viften.

Kjøepastaen jeg bruker er den som fulgte med jet 7.

hm.. syntes nesten det var litt varmt jeg på full load i 18 grader. mitt har nesten aldri vært over 50 grader på full load med vifta på fult. da ligger den rundt 45 grader, mens på full load med vifta på min er tempen på 51 grader :p

mens på idle(med fult på vifta) så ligger tempen min på 39 ca. med vifta på min ligger tempen på 43 grader. så ditt må være varmt :hmm:

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...