monstar Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Har problemer med nette, plutselig når jeg slo av pc'en en dag og slo den på litt senere funket ikke nette!. Har ikke hadd noen slike problere før, driverne til nettverkskortet er innstalert, har prøvd å avinnstalere dem å innstalere dem på nytt men ingen reaksjon . Har tilogmed lagt inn xp på nytt men fortsatt har jeg det samme problemet. Har skrevet inn ip'en siden jeg har flere pc'er i samme nettverk men nette vil ikke funke . Kan noen hjelpe meg!!, er desperat! Lenke til kommentar
Maievh Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 hvilken internet leverandør og linje du har da ? funker de på andre maskiner i huset ? prøvd annet netverkskort ? Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Jeg hadde noe av samme problemet. Løsningen var å formatere å innstallere XP på nytt uten nettverkskort. Etter det har det funket helt fint! Siden du akkurat har formatert, er det jo ikke krise å gjøre det igjen...Vet ikke om det funker for deg, men det funket for meg i hvertfall! Endret 14. august 2004 av knothing Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Det er jo noen ting du kan forsøke før du innstalerer XP på nytt (ser hvirkelig ikke noe poeng i å formatere, hva skulle det hjelpe for?). Men du sier litt for lite. Hvis det er flere PC'er som deler linjen er det jo naturlig å sjekke om de har samme problem, sjekk lysdiodene på hub/router, fyr opp en knoppix CD, og sjekk om den kommer på nett. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 offtopic: Hva er knoppix CD? Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Det er en Live linux CD, booter rett fra CD uten å røre HD (du trenger ikke være redd for windows installasjonen din), den konfigurerer det meste av hardware automatisk, bl.a. de fleste nic'er, så hvis nettproblemet ligger i windows vil sannsynligvis knoppix kunne komme på nett, og voila har du funnet ut hvor problemet er. Lenke til kommentar
monstar Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Ingen av de andre pc'ene har det samme problemet . Nettverkskortet er innebygd i hk. Diodene lyser på routern. Hvor kan jeg finne en såkalt "knoppix cd"? Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 http://www.knoppix.net/get.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå