Rifle Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg har utviklet en programvare som krever en forbindelse til internett. For å slippe å bruke min egen maskin for denne programvaren, har jeg søkt etter "Server hosting" på internett. Desverre har jeg bare kommet fram til utleiere som tilbyr web-sider, ikke programvare "hosting". Er det noen som vet om jeg søker på rett uttrykk, eller i det hele tatt vet om noen som leier ut servere til dette formålet? -JanC Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hva er kravet til serveren da? PHP, ASP osv., eller må du ha en egen server? Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Tja.. Er vel noe som heter "colocation" el.l., som går ut på at du leier en komplett server-boks, men det blir kanskje overkill? "Server hosting" skulle vel gi noen treff på f.eks. kvasir? Ellers kan du jo søke på shell-konto elns. Endret 14. august 2004 av Frank2004 Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hva er kravet til OS, hardware ol.? Trenger du GUI, eller trenger du bare å kunne kjøre den som en service. Hvilke krav har du til båndbredde og faste IP-adresser.... Om systemet kan kjøres på linux som en upriviligert bruker kan du nok snakke med en shellprovider og høre hva de sier om at du kjører det der. Da koster det gjerne ikke mange hundrelappene. Om du må være priviligert bruker, kjøre Windows eller andre sære ting så må du nok opp på en dedikert/colocation server og de er _DYRE_ Lenke til kommentar
Rifle Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) OS : Windows XP, helst med Java runtime 1.4.2 installert Båndbredde : Minimal for øyeblikket, 10Mbit holder i massevis 1.2Ghz prosessor, 256mb ram er minimumskravene.. Kan nok kjøres som en service Fast ip-adresse trengs ikke. Endret 16. august 2004 av Rifle Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Windows XP som server?? Lenke til kommentar
ftpman Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Du kan leige en server med windows fra for eks ev1servers.net eller servermatrix.com. Lenke til kommentar
endless Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du kan leige en server med windows fra for eks ev1servers.net eller servermatrix.com. 2619697[/snapback] http://www.gbps.no/ sjekk ut siden litt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Gammel tråd, stenges.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg