svamp Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg får parse error på linja der if-en begynner, men vet ikke hva som er feil. Er ganske nybegynner i PHP, så tilgi meg at jeg ikke ser det <?php $fil = fopen("no/art/" && $art && ".php", "r"); $vis = $fil if ($act == "1") { echo ($vis); } ?> Dette er den eneste PHP-koden i denne filen. Act får verdi når noen trykker på en link, f.eks denne: <a href="index.php?s=art&art=php1&act=1">Link</a> Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 $fil = fopen("no/art/" . $art . ".php", "r"); "." og ikke "&&" brukes til å lime sammen strenger. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Nå har jeg rettet det, men får fremdeles parse error på if-linja. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Du har glemt semikolon bak linje nr.3 Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Uff, banal feil.. Virker nå, takk Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Men her er flere feil: <?php if (!empty($art)) { $filnavn = "art/" . $art . ".php"; $fil = fopen($filnavn, "r"); $visart = fread($fil, filesize($filnavn)); fclose($fil); if ($act == 1) { echo ($visart); } } ?> Får feilmelding, se selv her. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Finnes fila public_html/sts/no/art/php1.php?? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Ja, den finnes. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Jeg har kommet litt videre nå, fått vekk alle feilmeldingene utenom en. Tror problemet ligger i at filen som denne koden ligger i blir inkludert i index.php når den kjøres, og at filbanen for filen som skal åpnes derfor ikke stemmer (index.php og articles.php ligger i forskjellige mapper). Løste det ved å skrive full adresse for filen. Edit: Men får fortsatt ikke vekk den siste feilmeldinga. Edit2: Skifta hele scriptet med noe annet. Trenger det ikke lenger Endret 15. august 2004 av svamp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå