Itw Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Heisann jeg er ute etter ett program som tar seg enkelt av bildene, f.eks når jeg lagrer bildene så har de navnet 0001jpeg feks og det hadde vert greit om jeg hadde kunnet skiftet navne på bildene på enkel måte med det programet.. også tenkte jeg man kunne skulle holde grei ordn på bildan.... Finnes det noe sånt som jeg er ute etter? Mvh ITW Lenke til kommentar
danielR Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Et par linjer ned finner du I denne tråden. Her burde du kunne finne et par alternativer. Jeg vil tro at de fleste av programmene som diskuteres her kan sortere bilder på måten du sier. Jeg vet i hvert fall at ACDSee kan det. Classic-versjonen anbefales. Lenke til kommentar
sydana Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 hei... sjekk ut dette programmet..picasa heter det..lastet det ned for noen dager siden, synes det er et fint program DinSide Data Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 (endret) Jeg bruker Imatch til å holde orden på bildene mine. En del av min arbeidsflyt innebærer å batchrename alle filene. Jeg instruerer Imatch til å bygge opp nytt filnavn på denne måten: YYYYMMMDD-HHMMSS-#### hvor: YYYY = år MM = måned DD = dato HH = time MM = minutt SS = sekund #### = sekvensielt løpenummer. Det fine med dette er at enkelte fotolab'er printer dette navnet inn på baksiden av bildet. En annen fordel er at hvis man er flere på samme ferie/fest/begivenhet som fotograferer, så er det bare å få bildene fra de andre, ømdøpe dem og vips: de føyer seg fint inn i kronologisk rekkefølge tidsmessig. Dette forutsetter dog at de har stilt klokken riktig på kameraet sitt(har vært ute for feil innstillinger hos venner). En kan bygge opp filnavnene på all tilgjengelig informasjon om bildene: EXIF, IPTC, kategorinavn o.s.v Man kan gjøre MYE annet med Imatch, men en viktig fordel med denne er at den(etter sigende) lett håndterer MANGE bilder uten at det går noe(særlig) utover ytelsen. Sjekk www.photools.com Koster 50$ Endret 17. august 2004 av Ravis Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hei, Jeg bruker Picasa som jeg syntes er veldig brukervennlig og greit. Gratis er det også! http://www.picasa.com/ S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå