Gå til innhold

Communication slot - MSI K8N Neo Platinum?

LarsBarstad

Anbefalte innlegg

Har skrudd sammen ny pc, og forsøkt å få pc'en på nett med et D-Link DWL-510.

Plugget det først i den oransje "Communication Slot", kortet ble funnet, driver ble innstallert. Konfigurerte opp nettet, men klarte ikke å få kontakt. Nettet ble funnet, men ingen kontakt.

Testet å plugge kortet over i en vanlig PCI slot, og da fikk jeg koblet meg på naboens nett en liten stund. Min egen gateway(3COM) som stod 3 meter unna fikk jeg fremdeles ikke kontakt med.

Innstillingene er riktige, og fra laptopen min som står en halv meter fra pc'en så har jeg perfekt signal. Testet også å skru av kryptering, med samme resultat.

Sprøtt. Noen erfaringer?

Hva er det som skal være spesielt med den oransje slot'en?

Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal stå noe om den "orange" pci slot på manualen.

har du instralert driver til trådløst AP din eller ?

Manualen er desverre ganske ubrukelig:

"The orange PCI slot (PCI5) also works as a communication slot, which allows you to insert the communication card, such as a wireless LAN card."

Har hatt trådløst nettverk i ca 6 mnd som fungerer flott mot flere laptoper. Satt opp ny stasjonær pc, gjorde samme innstillinger på den, la til MAC adresse til det nye trådløse kortet i tilgangslisten. No go. Finner nettet, men får ikke koblet til. Ingen feilmelding i hverken gateway logg eller på pc'en.

Testet også å skru av kryptering, ingen forskjell.

Lars

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg har prøvd mange forskjellige merker, og det eneste jeg har gode erfaringer med er 3Com, så hvis du skal kjøpe noe nytt, så anbefaler jeg det. D-link, SMC og lignende har jeg dåårlig erfaring med :thumbdown:

Min erfaring også.. dvs. D-Link funker bra sammen med D-Link..og 3Com (dersom du har 3Com router).

DWL-510 er da også *crap*.. den har trådstarter kjøpt fordi det er ett lavpriskort vil jeg tro.. Jeg falt også for den fristelsen (pris), og selv om det fungerer i mine 2 trådløse nett.. kan jeg *ikke* anbefale dette billigkortet.. Det funker på ett vis, men kobler ned/opp i hytt og pine..

Du får det du betaler for.. her også.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...