Gå til innhold

Forslag om en tv-kort roundup

Anbefalte innlegg

Hei.

Søkte meg nettopp igjennom forumet/produktguiden med tanke på nytt tv-kort, da det gikk opp for meg: det er stor uenighet/usikkerhet blandt folk om hvilket tv-kort de burde satse på. Et slikt kort blir stadig mer og mer populært i maskiner rundt omkring, og syns derfor det hadde vært flott om hw.no ga oss sin melding om de forskjellige tilbudene på markedet i dag, noe som hadde vært til stor hjelp for forbrukere på utkikk etter akkurat dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et Hauppauge PVR2 kort selv og er meget godt fornøyd.

Det er koblet til med USB 2 kabel og har innganger for video,s-video og 2 lyd

innganger.

Har kjørt inn noen vhs/svhs filmer på pc'n og brent dem ut som DVD og er

meget godt fornøyd med resultatet.

Men er enig at det burde vært testet flere på sidene her så man kunne

sammenligne.

Lenke til kommentar

Bruker selv Leadtek Winfast TV2000 XP Expert, og er meget godt fornøyd. Mange lure funksjoner, som f.eks. direkte opptak fra tv->dvdr i svcd-format. Det er et PCI-kort med intern lydkabel som kan kobles på hovedkortet sånn at man slipper å koble eksternt til lydkortet som på mange andre tv-kort.

Lenke til kommentar

Virker som det er støtte for en slik roundup, selv syns jeg neste hw.no trenger å ha en slik en! Takk for forslagene, men jeg skulle gjerne sett de mest aktuelle modellene (bl.a. de dere never her) testet opp mot hverandre. Kortene har jo tross alt et hav av forskjellige muligheter, spesifikasjoner og tilbehør.

Lenke til kommentar
Jeg vil også påpeke at DinSide har gjort en ålreit jobb med å teste slike kort, og i mangel av noen test her anbefaler jeg å lese litt hos de:

http://www.dinside.no/data/maskinvare/tv-kort/

Takk for tipset, har allerede vært innom den, men syns ikke at de forskjellige kortene blir satt skikkelig opp mot hverandre, virker mer som en samling individuelle tester uten noe særlig konklusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...