Gå til innhold

Formatere bærbar pc, hvordan?

zarz

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny bærbar pc. Det er ingen partisjoner på den, jeg har cd og disketstasjon, men kan ikke bruke disse samtidig. Jeg har også en win 98 bootup diskett. Jeg har lest det skal være mulig å innstalere XP uten denne disketten ved å la cd bote fra pc. Jeg ville prøve så jeg lagde til en ny partisjon (er det en spes partisjon jeg må bruke?) (uten å formatere) jeg får ikke dette til, selv om jeg prøver å bote fra cd med XP PRO cd.

Noen som kan hjelpe?

Takker for alle svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke spørsmålet helt, men skal prøve å forklare slik jeg forstod det...

Du trenger ikke bootup disk for å installere windows, det eneste er å sette så maskinen din booter fra CD-rom før Harddisk. Så legger du Windows XP cd'n inn i CD rom'en, og booter maskinen.

Når du lager en partisjon, MÅ du formatere, det er ikke no gærent med det, siden det er splitter ny maskin.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den brukt. Jeg har nå slettet partisisjonen. Er det ikke mulig å laste opp bilder her? Det ville vært mye lettere da jeg har bilder av hva som kommer frem når jeg prøver å bote opp fra xp cd'en. Noen som har msn messenger da? Jeg får ikke til å bote fra cd'en.

Endret av zarz
Lenke til kommentar
Skjønte ikke spørsmålet helt, men skal prøve å forklare slik jeg forstod det...

Du trenger ikke bootup disk for å installere windows, det eneste er å sette så maskinen din booter fra CD-rom før Harddisk. Så legger du Windows XP cd'n inn i CD rom'en, og booter maskinen.

Når du lager en partisjon, MÅ du formatere, det er ikke no gærent med det, siden det er splitter ny maskin.

En liten offtopic: Jeg har/hadde en (ulovelig riktignok) win2k cd som ikke var bootbar. Måtte lage 4 disketter som lastet installasjonsprogrammet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...