Gå til innhold

Sandisk SD minnekort

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et sd minnekort, tenkte på 256MB, og har hørt at Sandisk er et bra merke. Så har jeg sett at det er flere produkter fra Sandisk som svarer til denne beskrivelsen, men med ulike navn og egenskaper. Her er f.eks. fire forskjellige. Jeg er ikke interessert i å bruke for mye penger på minnekort, så jeg lurer på om forskjellene er store? Er det rimeligste dere ser der et greit minnekort? Eller burde jeg legge litt mer i det? Er det hurtigheten og/eller kvaliteten det går på eller andre faktorer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sandisk er selve referansen for SD minnekort og vil garantert virke i alle kameraer. Forskjellen mellom vanlig og ULTRA II er hastigheten (ULTRA II er en god del raskere) og garantiene (5 år mot livstid).

Om du vil merke forskjell på hastigheten i ditt kamera er vanskelig å si, men sannsynligvis vil den være liten for SD. Jeg har selv et Sandisk kort av den vanlige typen og den holder i massevis til mitt bruk.

Vet ikke hva NS variantene er for noe, mulig at det er bulk- eller OEM-versjoner uten garanti.

Edit:

"En god del raskere" betyr først og fremst raskere når man tester i en raske kortleser. I et kamera vil hastigheten også avhenge av kameraet. For de fleste kompaktkameraer vil forskjellen være liten eller knapt merkbar. I mer proffe modeller kan forskjellen være stor og absolutt merkbar, men de fleste slike kameraer bruker CF og ikke SD.

Endret av simfan
Lenke til kommentar
Så den billigste er absolutt god nok for en nybegynner? Kameraet er Pentax Optio s4i.

Jeg bruker et SD kort fra Twinmos som kostet 600 kr på komplett, har ikke merket noe galt med dette, hastighet osv er også bra.

Kjøp uansett slike kort fra databutikker på nett el. da får du de for forholdsvis lave priser er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...