Gunfreak Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 eg har en XP3000 og kjøpte da denne vifta siden den går opp til xp3200 burde den holde. når den kjøres normalt skal den ligge på 2100mhz xp 3000 men da fyker varmen oppp til 60-70 grader før pc'n slår seg av. så jeg må kjøre pc'n på 1750mhz ca. xp 2100-2300. og jeg kjønner ikke hva det kan være, brukte articsilver III kjøle pasta, har 3 ekstra vifte i kabinettet. kan noen hjelpe meg Lenke til kommentar
energy_x Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Tror kansje du kan ha skada prosessoren litt når du satt på den nye vifta, tror dette kan komma av at du har fått en ripe i kjernen eller noe. Kan hende jeg er på villspor, men tror det er noe sånn. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 men hvorfor vill en skade på CPU'n føre til at den blir fortere varm? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg hadde en SilentBreeze 462 II og var plaget med alt for høy temp slik som du.Jeg har nå en Thermaltake Volcano 11+,den kjøler mye bedre.Har ingen problemer med for høy temp,selv ikke på laveste hastighet. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Sikker på at vifta sitter skikkelig på? Med riktig trykk ned mot kjernen? Har du tatt på for mye Arctic Silver? Det er nemlig ikke mye som skal til ... Jeg ville prøvd å fjerna kjølern, vaska denne, tatt på en liiiiiten knert med AS og montert på kjølern på nytt. Blir det bedre da? Du kan i tillegg sjekke i BIOS hvilke spenninger CPUen får... normale er vel 1,7 - 1,75V. Alt over dette, vil føre til varmere CPU. Alternativt kan du prøve å senke spenningen litt og se om maskinen fremdeles er stabil. Lavere driftspenning gir lavere temp og lengere levetid på CPUen... og det er ofte at CPUene lages med et visst justeringsmon mtp. spenning, akkurat som at noen CPUer klarer langt høyere frekvenser enn det de blir solgt som. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 spenningen er 1.6V som den skal. og det er ikke mye AS som er på, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå