Itw Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Heisann jeg skulle hatt noen nye 120mm vifter til radiatoreren på waterchill settet mitt, men hvordan 120mm vifter er virkelig stille på 7volt? Syntes viftene som fulgte med waterchill settet bråker en del. Og litt off topic skulle også hatt hdd oppheng for og få de mere stille noen forslag om det? hvordan gjøre det sjøl f.eks omså sånne man kjøper. mvh itw Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hva med å koble viftene til en viftekontroller? XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 har ikke vifte kontroller, men mener du det er bedre og koble til en vifte kontroller enn og kjøpe noen virkelige silent vifter? Hva får jeg best kjøling av? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ja, for da har du muligheten til øke kjølinga når det er nødvendig. f.eks. på LAN eller på varme sommerdager. XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 oki sitter og skal bestille noen data greier fra komplett har du en vifte konntroller og anbefale? Vet du om de viftene som fulgte med waterchill settet blir brukbar stillenår man stiller dem ned? Ligger jo på 30grader full load nå med de viftene på 7volt så burde da vell ha god nokk kjøling for og stille de en del ned. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kjenner ikke til de viftene, men har selv Vantec Nexus viftestyring som jeg er fornøyd med. Eneste aberet er at ikke kan skru fiftene helt av med den, men det er kanskje ikke aktuelt uansett? Kanskje noen andre her som har erfaring med de viftene på en viftestyring? XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 En ting skal være sikkert det var en fet radiator du hadde på din pc, er det lenge til du er ferdig med pc'en og har lagt resultatet ut på hjemme sia di? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Takker. Håper ikke det! Driver fortsatt å jobber med å få maskinert endestykkene til vantanken. Håper jeg kan begynne monteringa til uka, men er ikke helt sikker. Det kommer oppdatering i worklog her på forumet og på hjemmesida så snart det skjer noe. Til radiatoren har jeg valgt tre ganske kraftige 120 mm. vifter som skal kobles via viftestyring. XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Vet du av noen silent psu'er? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ingen egne erfaringer, men det er mange på forumet som har peiling på det. XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Ok takk for hjelpa da sitter og leiter etter viftekontroller nå så da blir det nokk stille Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Lykke til, håper du plir fornøyd. XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Hmm på de viftekontrollerne det står noe om det på så styrer de fra 7-12 volt ser det ut som for meg, og da er jeg jo like langt pga att på waterchill settet så kan man jo koble viftene på 12 eller 7 og vist jeg forstod riktig så kan man justere mellom 7-12 v med viftekontrollern. Eks. Vantec Nexus Fancontroller, 5.25", Sort fra microplex står det på att fra 7-12volt. Stemmer det att det bare er mellom 7-12volt de justerer? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kan virke som du har rett. Men Sunbeam Rheobus mener jeg du kan skru lavere. Eneste problemet med den er at diodene lyser veldig sterkt. Men ellers er det en bra kontroller. XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 hvor får man kjøpt den da? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 oki går nokk for en sånn da så vet jeg hva jeg får.... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 var dennan du mente?: Sunbeam Rheobus, 20Wx4, Rev. 3, Sort - Justerbar viftekontroll Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ja, det var den jeg sita til. Tror du kan skru den lavere enn 7 v. Er ikke helt sikker. Håper noen andre kan komme med erfaringer. XenZor Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 ja men det virker som om det bare er oss her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå