Itw Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Hvordan psu skal jeg kjøpe? Har vannkjøling på cpu,hk,skjermkort men cpuen bråker litt, så skal ha ny stille cpu. Noen forslag? Lenke til kommentar
Raper Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Feilskrevet Endret 14. august 2004 av Raper Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 NorthQ, billig 400 watt <17dB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=SER Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 17db oh nice... men får man ikke en northq med papst vifte? og er ikke de mere stille? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Stille PSU : En som du belaster kun 30% og har automatisk temperatur kontroll av vifter . Belaster du inntil 30% vil den alltid gå med minst mulig dB . Det er ikke sikkert at 400W NorthQ'n vil gå med 12dB i ditt oppsett hvis du belaster den litt . Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Har ett abit an7 hk radeon 9800pro 120 wd s-ata hdd 200 wd s-ata hdd waterchill vannkjøling med dual radd og 2stk 120mm vifter. det er det jeg kommer på som trekker strøm hos meg, ser det lovende ut for lav db med den psu'en? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 jeg har montert denne North-Q PSUen i en bekjent sin PC. Den har en temperaturføler som er med på å styre spenningen til viften. Er det varmt inne i kabinettet, så bråker den selvsagt noe mer. Styringen er ikke spesielt smart. Hvis du har litt peiling på loddebolter oev, så er det en smal sak å koble viften til 7V istedet for temperaturstyring. Ditt kabinett burde ha nok kjøling allerede med 2 * 12cm vifter. Hvis du bor i nærheten (Sandvika), så skulle jeg gjerne ha hjulpet deg med det, men Finnmark er noe langt unna... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Poenget med vifter i PSU er ikke å hjelpe til å kjøle kabinettet (selv om dette er en velkommen bieffekt) Konstruksjonen med aut. senking av rpm er basert på varmen i PSU'en selv . Selv om man kan modde seg forbi temp reguleringen vil man kunne åpne for risikoen at PSU'n overoppheter seg og gir ustabile spenninger eller værre ting. Man bør være rimelig sikker på hvordan den belastes mht hva som er systemets max powerforbruk under heavy game etc. før man gjør det. ... Endret 14. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Itw Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Høres ut som om den kan bråke litt hos meg siden den styres av temp, i følge hk så har jeg ca pwm59grader så da vil den vell gå på fult hele tiden. Og ja det er nokk litt skumelt og bare kjære den på 7volt i og med att det er ganske varmt. Har de 2 120mm i bunnen av kabinettet og de og den 80mm som står i den cpu'en jeg har i dag er de eneste i kabinettet.' Hmm skulle vert mere fingernem da skulle jeg lagd psu'en vannavkjølt, men med 10tomeltotter holder jeg meg unna den.... Edit: Noen som vet hvor man kan sette temp måler for og måle på den kritiske plassen på cpu? Burde jo være smal sak og fikse viftestyring på vifta til psu'en.. Endret 14. august 2004 av Itw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå