Gå til innhold

Utfordring: Din konkurent til Coop/Prix maskinen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konklusjonen blir at COOP/Medion må ha bedre innkjøpsavtale og/eller lavere avanse enn datasjappene vi pleier å handle fra :hmm:

I tillegg kommer jobben med å bygge maskinen, brukerstøtte... Imponerende.

Geir

COOP.....Litt ditt

Lenke til kommentar

Prøver jeg Alt er fra PSdata

AMD CPU Athlon-64 XP3000+ 2.0GHz S-754 HT 512KB Boxed 1593,-

Aopen Mainboard S-754 VIA K8T800 ATX Audio GbLAN SATA (AK86-L) Retail 862,- (hk har Lydkort - 5.1 surround og Gigabit Ethernet trenger derfor ikke noe eksta nettverkskort)

Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal 787,-

Wd Harddisk 200.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB 994,-

Nec DVD Recorder ND2510 8X Black Dual Layer DVD R / RW Bulk 744,-

Msi VGA-Card Radeon 9800Pro 128MB AGP DVI TV-Out Retail 1854,-

Creative Modem Analog 56K V92 PCI Bulk 143,-

Dlink 108Mbps Super G PCI Bus 802.11g Wireless Adapter WPA WEP 64 128-Bit 802.1X 557,-

Aopen Case Midi ATX Tower 300W Black / Silver (QF50A) 2xUSB2.0 / Audio Preinstalled 459,-

Sum: 7993

Og enda mangler jeg tv-kort, minnekortleser, tastatur, mus og programvare, og tilegg for frakt og bygging hvis du ikke gjør dette selv.

Lenke til kommentar
tale-funksjon-ikke-funke-bra... Imponert!

Får håpe dem oppdaterer maskin/senker pris ettersom tiden går og ikke fortsatt prøver og få solgt samme maskin til samme pris på denne tid neste år.

ifølge bildet på dinside er det en pata-disk

Hvis du leser artikkelen ser du at de i våres har prøvd seg med en mye dårligere en til samme prisen... de prøver vel å holde tritt med markedet.

Lenke til kommentar

Hei.

Luerer på om jeg skal selge min pc til 7000 hvis jeg får det da ;)

Og kjøpe denne Coop pcen

Jeg har Amd atholn xp2600+

Asus Radeon 9600 xt

Maxtor 160gb

Hovedkort: KT6 delta

Ram: 1024 ddr (Er ikke sikker på merke)

Noe som mangler her plizz si ifra

TAkk for svarene

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett noen av dere bygge billigere enn en hvilken som helst kampanje hos Elkjøp, Lefdal, Expert, Dell, Coop, Rema. Med software innkalkulert blir det vanskelig. Poenget med å bygge selv er vel at det er du som bestemmer komponentsammensetningen ikke de.

Jeg ville f.eks. aldri gått for sokkel 754 i dag (heller ventet litt og kjøpt 939), kortleser/firewire/wlan/modem/tastatur/mus/PSU++ har jeg ikke bruk for, eller har det fra før. Kabinettet ville jeg definitivt valgt selv. Jeg ville valgt nvidia for både chipset og skjermkort, ikke fordi det er bedre (hvilket chipsettet faktisk er), men p.g.a. god støtte for linux. Kunne gått videre, men dere skjønner sikkert poenget.

Min konklusjon: Hvis du finner en ferdig PC som passer akkurat deg, og som har kampanje pris, samt at software er noe du uansett ville kjøpt, GO FOR IT! Ingen tvil om at Coop gir kjempepris.

Lenke til kommentar

Du prix, du prix! Perfekt for LAN gamere! " Du jeg skulle ha kjøpt 5 grandiosa, en 4 pack med cola og en pc" Men seriøst, når noen har kjøpt denne pcen så vil jeg vite hvordan den er! Om det er noe som er jalla kvalitet eller om det er en fullblods pc! Prix er jo ellers dyre på det meste!

Lenke til kommentar

Diskusjonen her og på Dinside.no gir klart svar.

PC tilbudet hos Prix er pr. i dag den beste PC handelen.

På den bakgrunn kan spørsmål om prisnivå hos nordiske

nettbutikker, importører og elektronikkjeder reises.

Spesielt : Norek, Hatelco og Elkjøp.

Et eks : Prisnivået på LCD skjermer.

Lenke til kommentar
Du prix, du prix! Perfekt for LAN gamere! " Du jeg skulle ha kjøpt 5 grandiosa, en 4 pack med cola og en pc" Men seriøst, når noen har kjøpt denne pcen så vil jeg vite hvordan den er! Om det er noe som er jalla kvalitet eller om det er en fullblods pc! Prix er jo ellers dyre på det meste!

Les din sides test?

Edit : Kan noen plizz svare på spørmålet mitt ovenfor?

Endret av Stian2345
Lenke til kommentar
Hei.

Luerer på om jeg skal selge min pc til 7000 hvis jeg får det da ;)

Og kjøpe denne Coop pcen

Jeg har Amd atholn xp2600+

Asus Radeon 9600 xt

Maxtor 160gb

Hovedkort: KT6 delta

Ram: 1024 ddr (Er ikke sikker på merke)

Noe som mangler her plizz si ifra

TAkk for svarene

Skjønte ikke spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...