Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem: Ekstreeeeeemt treg ADSL

Anbefalte innlegg

Jeg fikk koblet opp ADSL i dag, hadde 56 kb/s modem før.

Koblet på ADSL-modem, splitter og nettverkskabler akkurat slik det sto i brukerveiledningen. Da jeg gikk inn på IE la jeg merke til at internettforbindelsen var ekstremt treg. Gikk deretter inn på IT-avisen.no, og skjekket hastigheten med speedometeret.

Resultat: 19 KB/S :mad::ohmy::no::cry:

Hva i all verden er galt?

Elektriker har vært her og skjekket alle kabler og ledninger for feil, men alle var i orden. Jeg har også koblet opp ADSL'en på to PC'er, men det var like tregt på begge. Kan det være noe tull med modemet?

Om det kan være til noen nytte, så har jeg ADSL fra Vitnett med 768/128 kb/s hastighet.

:thumbdown:

:wallbash::realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan finner man ut om det er støy på linja? *n00b*

Hvis det er et ordinært telefonabonnement på den så kan man ringe 145 og be de ta et linjemål. Ellers er det jo natulig og la leverandøren sjekke sitt utstyr, er dette en vidreselger av telenor eller med eget utstyr i sentralen?

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg fikk koblet opp ADSL i dag, hadde 56 kb/s modem før.

Koblet på ADSL-modem, splitter og nettverkskabler akkurat slik det sto i brukerveiledningen. Da jeg gikk inn på IE la jeg merke til at internettforbindelsen var ekstremt treg. Gikk deretter inn på IT-avisen.no, og skjekket hastigheten med speedometeret.

Resultat: 19 KB/S :mad::ohmy::no::cry:

Hva i all verden er galt?

Elektriker har vært her og skjekket alle kabler og ledninger for feil, men alle var i orden. Jeg har også koblet opp ADSL'en på to PC'er, men det var like tregt på begge. Kan det være noe tull med modemet?

Om det kan være til noen nytte, så har jeg ADSL fra Vitnett med 768/128 kb/s hastighet.

:thumbdown:

:wallbash::realmad:

DU MÅ KLAGE :yes:

Lenke til kommentar
Skal klage ja. Skulle gjøre det i dag, men de hadde visst stengt på lørdager.

Er det ikke slik at hvis det er noe feil med utstyret i sentralen så virker ikke ADSL i det hele tatt?

Ikke nødvendigvis. Det kan være mange årsaker til at ADSL går tregt, kanskje det skyldes mye kollisjoner fra DSLAM til deg? Uansett er dette noe din ISP må sjekke og muligens også feilmelde til Telenor, de bruker 3 dager på dette.

Dårlige kabler, defekte kort i DSLAM, forstyrrelser er noen av alternativene. Er ikke så mye du selv kan gjøre hvis du har gjort basic'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...