SonY_EricssoN Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg fikk koblet opp ADSL i dag, hadde 56 kb/s modem før. Koblet på ADSL-modem, splitter og nettverkskabler akkurat slik det sto i brukerveiledningen. Da jeg gikk inn på IE la jeg merke til at internettforbindelsen var ekstremt treg. Gikk deretter inn på IT-avisen.no, og skjekket hastigheten med speedometeret. Resultat: 19 KB/S Hva i all verden er galt? Elektriker har vært her og skjekket alle kabler og ledninger for feil, men alle var i orden. Jeg har også koblet opp ADSL'en på to PC'er, men det var like tregt på begge. Kan det være noe tull med modemet? Om det kan være til noen nytte, så har jeg ADSL fra Vitnett med 768/128 kb/s hastighet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kan det være noe tull med modemet? Ja, eller støy på linja, defekt linjekort i sentralen og masse annet. Du har vel restartet modemet? Lenke til kommentar
SonY_EricssoN Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Kan det være noe tull med modemet? Ja, eller støy på linja, defekt linjekort i sentralen og masse annet. Du har vel restartet modemet? Hvordan finner man ut om det er støy på linja? *n00b* Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Hvordan finner man ut om det er støy på linja? *n00b* Hvis det er et ordinært telefonabonnement på den så kan man ringe 145 og be de ta et linjemål. Ellers er det jo natulig og la leverandøren sjekke sitt utstyr, er dette en vidreselger av telenor eller med eget utstyr i sentralen? Endret 14. august 2004 av agvg Lenke til kommentar
SonY_EricssoN Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Tror det er en videreselger av telenor ja. Var i alle fall telenor som gjorde klar sentralen for oppkobling Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg fikk koblet opp ADSL i dag, hadde 56 kb/s modem før. Koblet på ADSL-modem, splitter og nettverkskabler akkurat slik det sto i brukerveiledningen. Da jeg gikk inn på IE la jeg merke til at internettforbindelsen var ekstremt treg. Gikk deretter inn på IT-avisen.no, og skjekket hastigheten med speedometeret. Resultat: 19 KB/S Hva i all verden er galt? Elektriker har vært her og skjekket alle kabler og ledninger for feil, men alle var i orden. Jeg har også koblet opp ADSL'en på to PC'er, men det var like tregt på begge. Kan det være noe tull med modemet? Om det kan være til noen nytte, så har jeg ADSL fra Vitnett med 768/128 kb/s hastighet. DU MÅ KLAGE Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kontakt support til telenor på irc. Der er de virkelig flinke til å hjelpe deg med alt mulig. http://direkte.online.no/ Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Kontakt support til telenor på irc. Der er de virkelig flinke til å hjelpe deg med alt mulig. http://direkte.online.no/ Neppe, fordi han er ikke Online-kunde. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Har du pratet med Vitnett om problemet a? Hva sier de? Er jo de som skal fikse dette. Med mindre det er feil på Telenors utstyr da. Men da vil nok Vitnett ta kontakt med Telenor selv... Lenke til kommentar
SonY_EricssoN Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Skal klage ja. Skulle gjøre det i dag, men de hadde visst stengt på lørdager. Er det ikke slik at hvis det er noe feil med utstyret i sentralen så virker ikke ADSL i det hele tatt? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Skal klage ja. Skulle gjøre det i dag, men de hadde visst stengt på lørdager. Er det ikke slik at hvis det er noe feil med utstyret i sentralen så virker ikke ADSL i det hele tatt? Ikke nødvendigvis. Det kan være mange årsaker til at ADSL går tregt, kanskje det skyldes mye kollisjoner fra DSLAM til deg? Uansett er dette noe din ISP må sjekke og muligens også feilmelde til Telenor, de bruker 3 dager på dette. Dårlige kabler, defekte kort i DSLAM, forstyrrelser er noen av alternativene. Er ikke så mye du selv kan gjøre hvis du har gjort basic'en. Lenke til kommentar
slettmegplss Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 En annen ting som kan være galt(selvom jeg tviler litt) er at det kan være virus/trojaner etc som bruker mye av linja di. Lenke til kommentar
SonY_EricssoN Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Klagde til Vitnett i dag. Det var visst noe utstyr i sentralen som var defekt. Dette skulle byttes ut i løpet av et par dager. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Klagde til Vitnett i dag. Det var visst noe utstyr i sentralen som var defekt. Dette skulle byttes ut i løpet av et par dager. ..nok et eksempel på en liten ISP sponset av en eller annen kommune eller ett eller annet kraftselskap... Lenke til kommentar
SonY_EricssoN Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Nå er internetten fiksa. Har nå en ned-hastighet på 795 kb/s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå