Gå til innhold

Bytta kjøler, fortsatt samme temp.

Prizefighter

Anbefalte innlegg

Bytta nettop kjøler fra BOXED til denne.

Måtte ta i bruk tapetkniv for å få av cpu'en fra boxed'n.. Hadde på en ekkel goop fra før, men nå renset jeg med kondensfjerner og tok på AS3.

Før så lå tempen på 70 grader, ja mest sannsynlig lesefeil på hk'et. Hørt at folk med Newcastle kjerner skal ha lesefeil, opptil 20grader mer. Har for øyeblikket Gigabyte K8NS med en 3400+ som er da newcastle.

Jeg er sikker på tempen ikke er så høy fordi:

• Ved 70 grader hadde maskina slått seg av.
  • Ved 70 grader hadde maskina vært ustabil.
  • Ved 70 grader hadde jeg knapt kommet meg inn i windows.

Hva kan jeg gjøre for å fikse denne temperatur problematikken?.. Kan jeg oppdatere bios? Er det noen av dere som har samme problem?.. :ermm:

Kan IKKE tenke meg tempen er samme med ny feitere kjøler og mye bedre goop.

Svar mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se etter at du leser av temperaturen på riktig sensor. Jeg hadde et par hovedkort som leste av to CPU-temperaturer. "CPU temp" og "CPU diode".

Diode tempen lå omtrent konstant på 70C samme hva slags kjøling jeg brukte og hvor mye jeg brukte CPU'en. Den andre verdien derimot varierte med kjøler og cpu-bruk.

Har forresten max-temp selv nå på 79C på CPU (i følge BIOS/speedfan/MBM5).

Lenke til kommentar

Takk for svar Sedsberg. Men var kanskje litt dumt av meg og lage en post når jeg ikke hadde prøvd og flashe enda. Flashet til F5 bios nå. Da lå den på 38+ - og idlet. Den er grei. Men så begynte jeg å få lesefeil på disken, skjekka i bios og der lå begge på master. Tok ut ene jumperen på raptoren og kom meg inn i windows. Nå får jeg beskjed om masse IDE saker som trenger drivere osv.. og nå kan jeg heller ikke endre FSB i bios!? :ermm::cry:

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...