DoleDuck Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Vurderer å kjøpe 5140, den virker jo utrolig tøff.. Men lurer litt på hva dere som allerede har den, mener om den. Postive og negative sider.. Noen av spm jeg lurer på, er: -Hvordan er det å bruke tastene? (harde, bløte, vanskelig å bruke el.l)? -Fungerer kompasset skikkelig? (mobil.se skriver at man kan risikere å gå seg vill, fordi det er vanskelig å holde mobilen slik at kompasset viser riktige retninger) -Hvor bra er det vannavstøtende dekselet (holder det vannet ute om man "drukner" mobilen)? -Hvordan fungerer skjermen ute i sollyset? -Ser menyene bedre ut enn dette: http://www.mobile-review.com/review/image/.../5140/pic10.jpg , i virkeligheten (finnes det bedre fargekombinasjoner)? (jeg syntes at fargene så så "blasse" ut..) Og ellers alle positive og negative sider dere som har brukt den, har erfart med den.. Takker for alle gode svar Endret 14. august 2004 av DoleDuck Lenke til kommentar
Gauty Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Heisann hoppsann! Har nå vært den heldige eier av Nokia 5140 i hele 3 døgn Har eid både forgjengern Nokia 5100 og den nye Siemens M65. Først svar på spørsmålene du stilte: Tastene er mye mykere og bedre, enn det 5140s forgjenger 5100 hadde. De har nå fått mykplast i steden for hardplast og er faktisk ganske behagelig å skrive meldinger med telefonen. Selvom kanskje midterste rekke er litt hardere enn de andre, så blir dette mykere etter noen ukers bruk. Når det gjelder kompasset, er dette bare noe skvip Nokia har puttet inn for at det skal se tøft ut. Men hva trenger du et kompass til i hverdage`n? Skal du på tur, tar du med deg skikkelig kart og kompass (som ikke går ut på batteri). Men absolutt, en "gadget" som er kul å ha Jeg ville IKKE satset på at telefonen hadde tålt en "drukningsulykke", da telefonen er vannavstøtende, og ikke "vanntett". Men, jo kanskje den ville klart en liten duppert i vannet, men ikke noe særlig mer. Det indre på telefonen (som feks. batteri/simkort-kassen), er gummimembranert slik at vann ikke skal slippe så lett inn. Skjermen fungerer ålreit i lyset. Ikke noe problemer med å feks. skrive en melding. Er forsåvidt samme skjermen som var på forgjengern 5100, og ikke noe særlig å skryte av. Kjedelig skjerm, med kjedelige farger. Fargene på menyen er litt blasse, men for all del.. du kan faktisk skifte fargeskjema i både blå,gul,orange,grønn,lilla,rosa,rød osv.. Så det ser litt bedre ut.. Dessuten kan du stille på skarpheten i displayet, noe som kan komme godt med. Når det gjelder mitt valg av Nokia 5140, gjorde jeg dette da jeg mistet min Siemens M65 og måtte ha ny telefon. Jeg var da lei av alle "barnesykdommene" M65 hadde, og har ikke tid til å drive å oppdatere meg på softwarefroten, da jeg ryker ett år til militæret nå. Jeg trengte en telefon som var kvitt barnesykdommene, og som var pålitelig. Ikke minst syns jeg batterilevetiden er mye mer overkommelig med 5140 enn det den var med M65. 5140 har en gjennomsnittlig levetid på 2-3 dager med moderat->høyt forbruk. M65 måtte lades hver natt. Den nye "sportsradioen" som fulgte med til 5140, var også et absolutt "must" for meg.. Da jeg trener mye, og sykler mye.. Deilig å ha en radio som sitter godt rundt øra Så, hvis du vil ha en telefon med mye "gadgets" som kompass, desibelmåler,treningsprogram,radio og stoppeklokke.. og en mindre bra skjerm ville jeg gått for 5140. Vil du ha en KUL telefon, som kanskje tåler "litt mer".. men kan drite i alle "gadgetene" som Radio,kompass osv.. ville jeg gått for M65. Ikke minst kommer 5140 ut med et GPS-deksel til ca. 1000 kr. kan bli spennende å se hvordan dette funker Prisen på M65 og 5140 er omtrent den samme om du skal gå i en butikk å kjøpe telefonene. Ligger på rundt 2900 uten abo. Mulig prisen svaier litt mer på nettet, men da har du heller ikke muligheten (ennå), til å kjøpe deg et eksemplar av 5140 Hvis det var noe mer du lurte på.. er det bare å ta kontakt Lenke til kommentar
scoot Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Vil bare si at de "barnesykdommene" er fikset nå, når de som oftest selger tlf. med FW 8.0 ( m65 ) .. Og ang. strømmen er jeg ikke enig, min varer fint 4-5 dager, men riktig nok uten ir og gprs påslått! Men for og holde seg på topicen: Gauty har nok mest peiling på denne telefonen, siden han har den.. Og visst du har lyst på den ser jeg ingen grunn til og ikke slå til! Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 5140 ser ut til å være en grei telefon. Den er bra utstyrt, og som med M65 tåler den litt mer enn den vanlige mobil. Dessverre har den en skjerm Nokia bare har kastet inn for å holde prisen nede. En STN-skjerm. Som på alle Nokia-telefoner går lyset i displayet etter 15 sekunder. Dette nevnte jeg i en annen tråd, og fikk en eller annen spydig bemerkning om at jeg sikkert leste sidene for seint. De fleste produsenter har det doble, eller man kan stille inn tiden selv. Sikkert en grunn til det! Håper 5140 har vekkerklokke med repetisjon. Ikke alle Nokia-telefoner har det, og det er lett å glemme å aktivere vekking hver dag. Spesielt dersom man har hatt et annet merke, der dette er en selvfølge. Nokia har det i alle fall på et par telefoner i 2xxx-serien og på 6230 og 3220. 5140 har utskiftbart deksel, noe som kan være greit på denne typen mobil. M65 markedsføres jo også som en mobil for litt mer røffe forhold, men skjermen blir svært fort ripete. Men alt i alt, en M65 gir mer for pengene, og har en mye bedre skjerm. Se for øvrig hva andre skriver. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Dersom du vil utforske Nokia 5140 kan denne simulatoren gi deg en smakebit av telefonen. Endret 15. august 2004 av Joddleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå