gaardern Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hvor grove slanger bør jeg ha i kjølesystemet? Jo større vanntank, jo bedre...eller? Hvor mange liter/t må pumpa pumpe? Har det mye å si hva slags profil jeg har i kjøleblokka? Tenkte på å borre 3 hull også ta de sammen med slanger på utsiden av blokka, slik at det blir en S: _ | _/ _|_ | | | | | | | | | | |_|_|_|_| | _/ | hvis dere skjønner hva jeg mener, tror dere dette har noe å si, eller bør jeg kryssborre slik at jeg får en kanal inne i blokka? Dere som har laget blokker selv, har dere gjenget opp blokka først, eller er kobberet så mykt at det går ann å skru det rett inn? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-04-30 18:54, gaardern skrev:Hvor grove slanger bør jeg ha i kjølesystemet? hvis dere skjønner hva jeg mener, tror dere dette har noe å si, eller bør jeg kryssborre slik at jeg får en kanal inne i blokka? Dere som har laget blokker selv, har dere gjenget opp blokka først, eller er kobberet så mykt at det går ann å skru det rett inn? Jeg har 1/2", men går fint med 3/8". Jeg hadde kryssborra blokka, dette er enklere(?) og ikkem inst finere.. Du må gjenge blokka først, det går ikke å skru rett inn i blokka.. 500l/t - 1000l/t på pumpe.. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 4. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2002 Noen av dere som har plexiglass som "lokk" på blokka? Slik at dere ser vannet? Gir dette dårligere kjøling? Eller er det ubetydelig? Lenke til kommentar
daho Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 det er anbefalt og ha en vanntank som er gjennom siktig. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 4. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2002 Vanntank er greit nok, men hva med kobberblokka? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 13:29, gaardern skrev:Noen av dere som har plexiglass som "lokk" på blokka? Slik at dere ser vannet? Gir dette dårligere kjøling? Eller er det ubetydelig? U got mail... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå